הורים לילדים אלרגיים יכולים לנשום לרווחה. משרדי החינוך, הבריאות והשלטון המקומי הודיעו היום (רביעי) כי בשנת הלימודים הקרובה הסייעות הרפואיות המלוות את ילדי הגנים ואת תלמידי כיתות א' וב', הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים ימשיכו לפעול בבתי הספר היסודיים כפי שפעלו עד היום. החלטה זו מגיעה כשלושה חודשים לאחר שמשרדי החינוך והבריאות הודיעו שיוציאו את הסייעות הרפואיות מהגנים ומבתי הספר והביאו למחאות ההורים שהופתעו מההחלטה וחששו מההשלכות שלה על ילדיהם.



בהודעה שפורסמה נכתב כי "במהלך שנת הלימודים הקרובה יוקם צוות משימה שיבצע עבודה מקיפה ויסודית באשר לתנאים לקבלת סיוע רפואי, כדי לגבש בעבור התלמידים הללו מענים מיטביים וראויים. החלטות הצוות תיושמנה בשנה שלאחר מכן". עוד נמסר כי בגנים בהם יש סייעת אחת, תתווסף סייעת נוספת שתשמש כסייעת רפואית ובגנים בהם יש שתי סייעות לגננת, כחלק מרפורמת הסייעות של משרד החינוך, תוכשרנה שתיהן לתת מענה לתלמידים עם אלרגיות למזון.



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד מסרה בתגובה: "שמחה שהמאבק העיקש שלנו לטובת ילדים עם אלרגיות מסכנות חיים הצליח. הודעת משרד הבריאות על הכוונה לבטל את הסייעות הרפואיות בבתי הספר היסודיים ולהעביר את האחריות לטיפול בילדים אלו לעובדי הוראה הייתה משוללת כל הגיון". בן דויד הוסיפה כי לגבי סוגיית הגנים הודעת משרד החינוך לא סוכמה עם הסתדרות המורים ולא מקובלת. "אנו שומרים את כל הזכויות לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו עד שגם סוגיה זאת תיפתר".



עמותת יהל, העמותה לאלרגיות מזון, ביקשה להבהיר כי "לאור העובדה שהודעת משרד החינוך לגבי הסייעות בגני הילדים אינה ברורה, העמותה וההורים ימשיכו במאבק עד אשר יובהר שכל הילדים בכל הגילאים בטוחים במסגרת החינוכית. ככל ראוי שמשרד החינוך יתקשר עם ההורים והעמותה שמייצגת אותם וייתן תשובות והסברים ראויים ויפסיק לבחון את יכולת הפרשנות שלנו את ההודעות לעיתונות שהוא מוציא".