עם פתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל לפני שלושה שבועות ספג שוק הטלוויזיה בישראל טלטלה קשה, כשהצופים עברו מהערוצים המסחריים לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. זכייניות ערוץ 2 לשעבר חוו ירידת רייטינג בכל התוכניות, מ"ספינות הדגל" הגדולות ועד התוכניות החדשות. אמש התרחש ערב בו יכלו הזכייניות "לקחת אוויר" עם היציאה של משחקי המונדיאל לפגרה שלפני שלב רבע הגמר.



תוכנית הריאליטי של "רשת", "האח הגדול" שספגה גם היא מכה בעקבות המשחקים חזרה לנתוני רייטינג מרשימים ביותר בפרק כניסת הדיירים החדשים, בעוד התוכנית החדשה של מנחה הפורמט הקודם, אסי עזר - "היום בעוד שנה" של "קשת" לא הצליחה להשיב מלחמה. נראה שבחירת התאריך לפרק החגיגי בו מוצגים הכוכבים החדשים של העונה לא נפל במקרה על היום בו המונדיאל נמצא בפגרה, וקברניטי "רשת" השכילו להוציא את המיטב מההפסקה הקצרה בבצורת הרייטינג.



האח הגדול. צלם : מיכה לובטון
האח הגדול. צלם : מיכה לובטון



נראה גם שהעובדה כי העונה של הריאליטי היקר החלה שבועות לפני פתיחת גביע העולם בכדורגל גרמה לה לצבור קהל צופים נאמן ששמר על רייטינג נאה גם בימים בהם שודר משחק, בעוד תוכנית ה"מהפכים" של עזר הושקה תוך כדי המונדיאל, השפיעה על הקהל והרגלי הצפייה שלו.



ברצועת הפריים-טיים, כאמור, בקרב זכייניות ערוץ 2 לשעבר הובילה "רשת" עם התוכנית "האח הגדול" שקיבלה 19 אחוזי רייטינג, מול "היום בעוד שנה" של רשת שגרפה 11.6 אחוזים. "המקור" של ערוץ עשר, לעומת זאת, עשתה 3.3 אחוזים בלבד. בעוד "כאן" ששידרה את הסרט הדוקומנטרי "שחורות", קיבלה 3.1 אחוזים.



"היום בעוד שנה". צילום מסך
"היום בעוד שנה". צילום מסך



ברצועת החדשות, עשו המהדורות 10.2 אחוזים ב"קשת" ו-8.1 ב"רשת", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 5 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.5 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 6.6 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 8.7 אחוזים, בעוד הזכיינית "רשת" תוכנית מקדימה לכניסת הדיירים קיבלה 4.9 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את התוכנית החדשה של אורלי וגיא צנח לשפל צפייה והגיע אל החדשות עם 1.9 אחוזים.