כולם ציפו וייחלו לכניסת הדיירים החדשים לבית "האח הגדול", בעיקר הצופים המשועממים, בתקווה שהחדשים יביאו עימם רוח חדשה שתזיז את הבית מקיפאונו. להרגשתי, זה לא יקרה, כפי שזה לא קרה בעונות קודמות כאשר כל ההבטחות של החדשים לשנות את הבית לא קוימו והם הוטמעו בתוך הרוטינה היומית והאווירה הכללית של הבית. אולי מלבד נופר מור שנכנסה כדיירת של אמצע העונה, ונתנה עבודה, כאשר לא הייתה לה כל בעיה לקפוץ למיטה של אליאב ולגרום לדנית להשתגע.



מהמעט שהתרשמתי אמש עם כניסת החדשים, לא יקרה שום דבר דרסטי. דניאל גרינברג היפה והקשורה מאוד לבני משפחתה תתגעגע אליהם מהר מכפי שחשבה. אלי זרקה, הגלשן מקוסטה ריקה (לחשוב שהאח נסע עד לשם לחפש גולש נאה מראה, כאילו שחסרים לנו כאלה בארץ), יתגעגע לים ולחסקה שלו. עמוס חלפון, הדייר הכי מבוגר, יגיע למסקנה שהרוב שם רדודים ושטחיים ולכן לא ימצא שפה משותפת עם אף אחד מהם.



האח הגדול. צלם : מיכה לובטון
האח הגדול. צלם : מיכה לובטון



בר סנדלר שהבטיחה להכניס הרבה אנרגיה לבית, תגלה ששמחת החיים שלה הולכת ודועכת כי הפרטנרים שלה לבית מעדיפים להתקבע בתוך מצב של דיכאונות ומסכנות תמידית. מושיקו פסל האקטיביסט מהליכוד, במקרה הטוב, ינהל שיחה אחת עם רועי על מנת לשכנע אותו שצה"ל הוא הצבא הכי אצילי ומוסרי בעולם, ורועי שייבהל שמא בחוץ חושבים שהוא עוכר ישראל, יגיב מיד: "ברור, אני מבין, לא התכוונתי", כשהוא מביט ארוכות ועמוקות בהבעה של ילד ננזף לתוך עיניו של הליכודניק, ובזה יסתיים הדיון הכי קצר בתולדות האח.



איפה הזמנים שסער סקלי ויעל ברון שהגיעו משני צידי הקשת הפוליטית הביעו דעותיהם באומץ לב ובמופגן, או סער שיינפיין שהתעמת בלהט עם עדנה קנטי מנשות ווטש? נראה כי הישועה תגיע מהזירה של אביבית בר זוהר ומצידי שהמצלמה תתמקד רק בה מעכשיו. כי היום התכנים מתעסקים רק בהתאהבויות בוסר, ואם כבר יש איזשהו ריב בבית, הוא נראה כל כך מלאכותי ומפוברק, כאילו יוזמי הריב קיבלו הוראה מ"האח הגדול" לייצר אותו בכוח.



האח הגדול. צלם : מיכה לובטון
האח הגדול. צלם : מיכה לובטון



תומר, שנעלב מלירז כי היא לא הבטיחה לו ידידות נצח, כמעט מתפוצץ מצחוק כפי שהוא תמיד נוהג (כמו ילד שקיבל תפקיד בהצגה ולא יכול להתאפק, ובאמצע הטקסט מתחיל לצחוק) כאשר הוא אומר לה שמעכשיו הם ברוגז לעולם ועד. לירז לא מבינה מאין זה נחת עליה ומה לעזאזל היא עשתה עכשיו. גם מירב מייצרת ריב מלאכותי עם לירז, בגלל שהראשונה היססה לקפוץ לתוך נוצות של תרנגולת. אבל בסוף לירז קפצה והכול הסתדר לא? אז בשביל מה להיזכר בסיטואציה יום אחרי ולהפוך את כל הבית על לירז? אמנם כך לפחות מישהו שם מייצר קצת אקשן ומתח, אך הם נטולי מהות ומשמעות. נו באמת, הכול בגלל נוצות?



הדיירים בעונה זו כל כך רדומים, פסיביים וחסרי אנרגיות, שלא יועילו לאח כל מאמציו להעיר אותם מתרדמתם, גם אם הוא יכניס לשם צבא שלם של "מכסחי השדים". חשבנו שישראל יצית את הבית אחרי לכתה של מגי. אז חשבנו. האיש כולו דיבורים אך לא מעשים, ועכשיו הוא מתחבא מתחת לסינר של מירב, וכולו פחדים וחרדות מפני הצופים שהוא היה בטוח נמצאים בכיס שלו ושל מגי. "אני בשוק שמגי הודחה", הוא אומר לאח. "איך זה יכול להיות?" וכי מה חשבת? שאתם בראנג'לינה? ולמה שלא תגיד את האמת, שאתה בשוק שאתה לא הרשמת מספיק את הצופים, בשביל שישאירו לך את מגי?



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



אתמול שלף האח משרוולו הפתעות לרוב, ביניהן, מחק מלוח התמונות בגימיק יוצא דופן את כל הדיירים שכבר הודחו (המודחים ישבו בבית ונעלבו עד עמקי נשמתם) והכריז שהעונה מתחילה עכשיו. מה הפלא? הבן אדם מיואש מהתפוקה הדלה שסיפקו דייריו עד כה והוא קם לעשות מעשה. רק ימים יגידו אם סופסוף ירעדו אמות הסיפים בבית המתוקשר. ולא מסוג רעידות האדמה הקלות שהורגשו בארץ ביממה האחרונה, אלא זעזועים טקטוניים שיגרמו למריה, במקום לשיר כל היום או סתם לבהות, להשתולל מכעס, או לאליאב, לזרוק לכל הרוחות את הכפכפים שנמצאים קבוע על רגליו מחשש לפטריות, ולא לפחד להגיד בקול מה הוא חושב על דיירים מסוימים, שלדעתו לא פחות מזיקים מהמיקרובים המצויים ברצפת המקלחת.