שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התייחס היום (שבת) לתביעה שהגיש נגד הדר שגיא, סטודנטית באוניברסיטת תל אביב אשר דרשה למנוע את העסקתו במוסד בטענה שהוא "עבריין מין". כתגובה לדברים אלו, הגיש נגדה רמון תביעה בסך 75 אלף שקלים. בשבתרבות בתל אביב אמר היום כי "אם שגיא תתנצל, לא אתבע אותה". 



בתביעה, טוען השר לשעבר, כי בית המשפט לא הטיל קלון במעשיו, וקבע כי "האירוע בו הורשע היה חד פעמי, ואין בו כדי להעיד שעסקינן בעבריין מין". היום אמר רמון על מניעיו להגשת התביעה כי "אני לא נכנע לטרור, כאשר מוציאים עליי דיבה אני אתבע. בית המשפט קבע שאינני עבריין מין". 



עוד טוען רמון כי מכיוון שחלה התיישנות על המקרה אסור למעסיק לשקול את העובדה שהאירוע הזה קרה בעברו. לבסוף, סיכם השר לשעבר ואמר: "אחרי הכול כתבתי לה מכתב כדי שתתנצל, אך היא לא ענתה. אם היא תתנצל אני לא אתבע. לא תבעתי סכום אדיר מעבר להוצאות. כל מה שאקבל אתרום להעצמה נשית". 



כזכור, לפני כחודשיים פרצה מחאה באוניברסיטת תל אביב, עקב העובדה שרמון אמור להעביר שם בשנה הבאה קורס. רמון, ששימש בין היתר שר, חבר כנסת, יושב ראש ההסתדרות ואף יו"ר קבוצת הפועל ת"א בכדורגל, הורשע ב-2007 בביצוע מעשה מגונה ללא הסכמה, לאחר שנישק קצינה במשרד ראש הממשלה.



"לא ייתכן שמי שהורשע במעשים מגונים בצעירה ואף הכפיש את שמה כחלק ממסע מתוקשר שליווה את התיק המשפטי נגדו, ילמד צעירות סטודנטיות באוניברסיטה", כתבו הסטודנטיות במכתב להנהלת האוניברסיטה. לדבריהן, "העסקה של עבריין מין על ידי האוניברסיטה מהווה עמדה ברורה של תמיכה באדם זה".