המועצה לביטחון לאומי הכינה תכנית מגירה, שתגביל את הפעילות של ממשלת טורקיה במזרח ירושלים, כך דווח הערב (שבת) ב"החדשות". הפעילות מתבצעת באמצעות הזרוע הרשמית של ארגון הסיוע הבינלאומי בשם טיקה, שפועל בין השאר כדי לחזק את מעמדה של טורקיה בהר הבית בבירה. כעת, על פי הדיווח, היא תידרש כעת לקבל אישור לכל פעולה. 

בחודשים האחרונים התקבל מידע מודיעיני לפיו במשרדי העמותה טיקה בירושלים, התקיימו מפגשים עם אנשי התנועה האסלאמית. בנוסף, ישנו חשד כי עובדי העמותה העבירו מידע רגיש וכספים לחמאס. השבוע יתקיים דיון נוסף בהשתתפות כל הגורמים המעורבים בעניין.
כזכור, מצב היחסים בין ישראל לטורקיה הלך והחריף בחודשיים האחרונים. בין היתר, בחודש מאי הממונה הטורקי בתל אביב זומן למשרד החוץ לשיחת נזיפה, שנקבעה בין היתר בשל יחס בלתי הולם לשגריר ישראל איתן נאה בשדה התעופה באיסטנבול על ידי ביצוע בידוק בטחוני מחמיר, בנוכחות מכוונת של תקשורת טורקית. 

הנציג הטורקי צולם כשהוא נדרש להציג תעודות בכניסה למקום. מדובר בנציג מדרג נמוך מאחר והשגריר בישראל זומן להתייעצויות באנקרה והקונסול סולק יום לפני כן. "התנהגות זו מהווה הפרה בוטה של קוד ההתנהגות הדיפלומטי הנהוג בין מדינות. עמדתנו זו הובהרה גם ישירות לרשויות באנקרה", אמרו במשרד החוץ.