עשרות מרצים באוניברסיטת תל אביב חתמו בימים האחרונים על מכתב שישלח לרקטור האוניברסיטה בדרישה שלא להעסיק את שר המשפטים לשעבר חיים רמון במוסד האקדמי, כך דווח הערב (שבת) בערוץ 10. את המכתב יזמה פרופסור דפנה הקר מהפקולטה למשפטים והתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטה, ובו טוענים המרצים כי הם לא התנגדו להעסקת רמון למרות שהורשע בעבר בעבירת מין, אך בעקבות תביעת ההשתקה, לדבריהם, שהגיש השר לשעבר נגד הסטודנטית הדר שגיא שהתנגדה להעסקתו, החליטו המרצים להצטרף לקריאה שלא להעסיקו.



מוקדם יותר היום השתתף רמון באירוע "שבתרבות" והתייחס לסערה שהחלה מאז שהגיש תביעה נגד שגיא. רמון אמר באירוע כי אם הסטודנטית תתנצל, הוא יבטל את הטביעה ואמר: "אני לא נכנע לטרור, כאשר מוציאים עליי דיבה אני אתבע. בית המשפט קבע שאינני עבריין מין". עוד טוען רמון כי מכיוון שחלה התיישנות על המקרה אסור למעסיק לשקול את העובדה שהאירוע הזה קרה בעברו. לבסוף, סיכם השר לשעבר ואמר: "אחרי הכול כתבתי לה מכתב כדי שתתנצל, אך היא לא ענתה. אם היא תתנצל אני לא אתבע. לא תבעתי סכום אדיר מעבר להוצאות. כל מה שאקבל אתרום להעצמה נשית".



כזכור, לפני כחודשיים פרצה מחאה באוניברסיטת תל אביב, עקב העובדה שרמון אמור להעביר שם בשנה הבאה קורס. רמון, ששימש בין היתר שר, חבר כנסת, יושב ראש ההסתדרות ואף יו"ר קבוצת הפועל ת"א בכדורגל, הורשע ב-2007 בביצוע מעשה מגונה ללא הסכמה, לאחר שנישק קצינה במשרד ראש הממשלה.



"לא ייתכן שמי שהורשע במעשים מגונים בצעירה ואף הכפיש את שמה כחלק ממסע מתוקשר שליווה את התיק המשפטי נגדו, ילמד צעירות סטודנטיות באוניברסיטה", כתבו הסטודנטיות במכתב להנהלת האוניברסיטה. לדבריהן, "העסקה של עבריין מין על ידי האוניברסיטה מהווה עמדה ברורה של תמיכה באדם זה".