ארבע נשים נעצרו הלילה (שבת) בהפגנה שקיימו הורים וילדים הסובלים מאלרגיות, ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה. ההפגנה התקיימה, זה השבוע החמישי, במחאה על ביטול הסייעות לילדים האלרגים בגילאי שלוש עד ארבע, בגני הטרום טרום חובה. "מחד שר החינוך הבין שאי אפשר להפקיר את הילדים האלרגים ולכן הודיע כי הוא חוזר בו מההחלטה לבטל את הסייעות לילדים בגני החובה ובכיתות א-ב", נמסר ממובילי המאבק, "מאידך, משום מה זה נראה לו הגיוני שילדים בגילאים האלה יהיו ללא הגנה בכלל בגנים".

עוד נמסר מעמותת יה"ל, העמותה לאלרגיות מזון, המובילה את המאבק בחודשים האחרונים כי "אין ספק שהשר היה בטוח שנשמח על הניצחון החלקי ונפסיק את המאבק. אבל אין לנו כוונה לוותר על חיים של אף ילד! לא נפסיק במאבק עד שכל הילדים האלרגים, בכל הגילאים,  יהיו בטוחים במסגרות החינוך. אנחנו דורשים משר החינוך להפסיק עם הפתרונות הציניים שהוא הוגה ולהתחיל לקחת אחריות על החיים של הילדים שלנו". לדברי המפגינים, בין העצורות אמה וסבתה של ילדה אלרגית, שנשארה לבדה במקום.

מהמשטרה נמסר כי: "במהלך הפגנה ברעננה, מס' מפגינות הפרו את תנאי ההפגנה ואת הסדר הציבורי במקום ולא נשמעו להוראות השוטרים כאשר חרגו מן המתחם שאושר והוסכם בתנאי רישיון ההפגנה. על כן, 4 מן המפגינות (בגילאי 39, 40, 53 ו-61 ממודיעין וב"ש) עוכבו לתחנת המשטרה לחקירה. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי מחד אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ופגיעה במרקם חיים תקין מאידך".
ביום רביעי הודיעו משרדי החינוך, הבריאות והשלטון המקומי כי בשנת הלימודים הקרובה הסייעות הרפואיות המלוות את ילדי הגנים ואת תלמידי כיתות א' וב', הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים ימשיכו לפעול בבתי הספר היסודיים כפי שפעלו עד היום. החלטה זו מגיעה כשלושה חודשים לאחר שמשרדי החינוך והבריאות הודיעו שיוציאו את הסייעות הרפואיות מהגנים ומבתי הספר והביאו למחאות ההורים שהופתעו מההחלטה וחששו מההשלכות שלה על ילדיהם.

בהודעה שפורסמה נכתב כי "במהלך שנת הלימודים הקרובה יוקם צוות משימה שיבצע עבודה מקיפה ויסודית באשר לתנאים לקבלת סיוע רפואי, כדי לגבש בעבור התלמידים הללו מענים מיטביים וראויים. החלטות הצוות תיושמנה בשנה שלאחר מכן". עוד נמסר כי בגנים בהם יש סייעת אחת, תתווסף סייעת נוספת שתשמש כסייעת רפואית ובגנים בהם יש שתי סייעות לגננת, כחלק מרפורמת הסייעות של משרד החינוך, תוכשרנה שתיהן לתת מענה לתלמידים עם אלרגיות למזון.