למרות שאלכוהול מיועד רק לאנשים, לפעמים בעלי חיים מצליחים לשים עליו יד כשהם מחפשים מזון, והתוצאה מחרידה מעבר לכל דמיון. כך קורה בימים אלו בבריטניה, וברשויות מודאגים מכמות הולכת וגדלה של שחפים שיכורים. על פי האגודה המלכותית למניעת התאכזרות לבעלי חיים, הם מוצפים לאחרונה בפניות על שחפים במצוקה ברחבי הממלכה, בעיקר בחופים.

אותם שחפים מחולצים במצב כה רע עד שהם אינם מסוגלים ללכת או לעוף ורובם נראו מקיאים את נשמתם בשל משתייה מופרזת. "הן הסריחו מאלכוהול כשחילצנו אותן, ועכשיו הרכבים שלנו מריחים כמו פאב", מסרו המחלצים המיואשים. נכון לעכשיו, יש שתי תיאוריות לגבי איך הצליחו הציפורים הללו להשתכר, כשלפי אחת מהן יתכן והן שתו שארי משקאות שאנשים השאירו בחופים.

על פי תאוריה אחרת, סבירה יותר, הציפורים הרעבות ליקטו תוצרי לוואי מחוץ למבשלות בירה, בעיקר גרגרים, וזה מה שגרם למצבם העגום. "אצל כולן נראה שהן עיכלו סוג של גרגר אולי ממבשלה, מה שגרם להן להשתכר. אבל זה מוזר כי תוצרי הלוואי הללו אמורים להכיל כמויות קטנות בלבד של אלכוהול", הסביר הוטרינר דייויד קופר".
 


זו אומנם לא פעם ראשונה שנתקלים בממלכה במקרים כאלו, אך כן נרשמה עליה חדה במקרים. "זה למאוד לא שגרתי. היו לנו מקרים בודדים כאלו בשנה שעברה, אבל השנה יש המון מקרים, בעיקר בדבון, דורסט וסומרסט", הסביר קופר. "חלק מהציפורים נמצאו מחוסרות הכרה או במצב של הלם והסריחו מאלכוהול. הן נראו נורא. חלק היו במצב כה רע עד שהן מתו". רובן גם שהו בטמפרטורות הקיציות הגבוהות לאחר ששתו, מה שהחמיר את מצבן. אלו שהחלימו קיבלו טיפול לו זקוק כל מי שסובל מהנג אובר - הן נחו וקיבלו המון נוזלים.

צפו: חבורת שחפים שיכורים מתקוטטים ורבים על אוכל, אלכוהול ובנות