לאחר ששר הדתות דוד אזולאי ביקש להשתחרר מתפקידו בוועדת השרים למקומות הקדושים, על רקע הדיון בנושא הרחבת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי, הודיע היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי ההצבעה בנושא נדחתה למועד לא ידוע. מלבד זאת, הוא הצהיר כי "השאיפה שלנו להעביר את חוק הגיוס וחוק הלאום כבר בשבוע הבא".



בהתייחס לסערה סביב ההצהרה המשותפת של ממשלות ורשה וירושלים בנושא החוק הפולני, אמר רה"מ כי "מטרת המגעים היא לבטל את הסעיפים הבעייתיים, והמטרה הזאת הושגה. אני מודה לצוות שהצליחו להסיר את הסעיפים הפליליים".



הוא הסביר כי ההצהרה המשותפת "שפורסמה לאחר שלוותה על ידי היסטוריונית בכירה, אך לאחר פרסומה, עלתה ביקורת על ידי אנשי מקצוע. אני מכבד את זה ואביא את זה לידי ביטוי".



דוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מלבד זאת, הוא ציין כי "השבוע אני ממריא למוסקבה לפגישה חשובה עם פוטין אנחנו נפגשים כדי לדון בתיאום הביטחוני, ובפגישה אעביר שני עקרונות. ראשית, לא נסבול התבססות איראנית בשטח כלשהו בסוריה לא קרוב ולא רחוק מהגבול. שנית, נדרוש מצבא סוריה שישמור על ההסכמים מ-1974".



יש לציין כי השר אזולאי הוא השר השלישי המבקש לעזוב את תפקידו בוועדה סביב הדיון בנושא לאחר שהשרות רגב ושקד הוחלפו בראש הממשלה, בנימין נתניהו והשר יובל שטייניץ. בפנייתו לראש הממשלה כתב כי "נוכח הודעותיהן של שרת המשפטים ושרת התרבות כי אינן יכולות לתמוך בוועדת השרים הנ״ל בהחלטה שתאפשר הקמת רחבה חדשה המיועדת לתפילה מעורבת של נשים וגברים שלא לפי ההלכה והרבנות הראשית לישראל. ולאור החלטתך להעביר את סמכויות השרים חברי הועדה להרכב חדש וספציפי על מנת שתוכל להשיג רוב להקמת רחבה חדשה המיועדת לכינוס בערבוביה של נשים וגברים שלא על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל בכותל המערבי. לפיכך הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין. ואין זה אלא מס שפתיים. איני מוכן לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך שכזה. בנסיבות מצערות אלו אבקש לפרוש מחברותי בוועדה זו".