חשיפת "מעריב" בסוף השבוע האחרון, בה ניתן לראות עד כמה קשה לעשות צדק בתוך תחומי המשטרה, המשיכה לעורר סערה גם היום (ראשון), כשמי שבחר לעסוק בנושא היה אראל סג"ל ב-103FM. הכתבה עסקה בכך שמספר בכירים במשטרת ישראל רצו לשבש את חקירתו של ניצב רוני ריטמן, החשוד בתקיפה מינית, ולרסק של רפ"ק צ', שהעזה לספר כיצד תקף אותה מינית, ושל מפקדה תת־ניצב גיא ניר, שבעקבות תלונתו נפתחה החקירה. 



"צריך לזעזע כל אזרח ואזרחית על איך מתנהלת המשטרה, מה קורה מאחורי הקלעים", פתח אראל סג"ל והוסיף: "קלמן ליבסקינד חשף איך ניסו בכל דרך אפשרית לייצר כתב אישום נגד שוטר מוערך. ועוד משהו משמעתי".
קלמן עצמו פתח ואמר: "בגדול התנהלה חקירה במח"ש נגד ריטמן, לפי עדותה של רפ"ק צ'. אנחנו נמצאים במקום שלא מתווכחים אם האירוע קרה, כי אפילו בית המשפט טען שהוא מאמין לה, ולא לו. יש עדות ראייה לעניין וגם עדויות תמיכה. במקביל לחקירה שמח"ש מנהלת, מתנהלת ממש במקביל בדיקה משמעתית, נגד אותה קצינה, שמתנהלת כמו חקירת תיק רצח, עם קצין בודק (קבו"ד). ונגד המפקד שלה. התלונה החלה ממכתבים אנונימיים, שצריך לזכור שאלשיך עצמו אמר שהוא לא יבדוק תלונות אנונימיות. ועובדה, שהיה לו נוח, הוא ניהל חקירה נגד אותו אדם בגלל מכתב אנונימי". 

יש פה עניין משמעתי לחלוטין
"זה שכב שם שבעה חודשים, עד שהגיע רוני אלשיך. הטיעון המרכזי של המשטרה הוא שלוח הזמנים מוכיח שזה קרה לפני, ולכן הם צודקים. התלונה נגד גיא ניר, ונגד צ', החלה להתברר, ורק אז הוגשה תלונה נגד ריטמן בחשד לעבירות מין. מהרגע שבג"ץ קבע שהיא עברה תקיפה, אז זה לא משנה מי התחיל ומה - יש פה סיפור שהוא הסיפור הנכון".

"צריך להסביר מה קרה פה. היה הליך של קצין בודק. ההליך התנהל כפי שהתנהל בצורה מטורפת. אלשיך ניהל שיחות עם בכירים במשטרה. הרבה אנשים שאומרים לו מה הם חושבים על גיא ניר. כאשר מגיע תורו להיפגש עם המפכ"ל המיועד, הוא הניח חוברת על שולחנו של המפכ"ל וסיפר את מה שקורה ועל הצמרת הקלוקלת של המשטרה. באותו יום נפתח הליך של קצין בודק".

"המשטרה מנסה להרחיק את אלשיך מהדבר הזה. זה חמור. הוא לא היה בתפקיד, אבל הוא משך בחוטים. שכנעו את בנצי סאו שאלשיך רוצה שולחן נקי. כשבדקו את הפרשה, רואים כמה אלשיך מופיע בסיפור ומעורב בו. הנתון החשוב הוא לוח הזמנים. מתי צ' נמצאת במח"ש לענייני עדות, ומתי מוזמנת לחקירה אצל דוד ביטן במשטרה. זה דבר מדהים. כל פעם שהיא היתה במח"ש על העדות, הזמינו אותה לחקירה בנושא השני. זאת חקירה קשה ומתישה. לא צריך להיות גאון גדול, כדי להבין שצריכה להיות היררכיה של חקירות. שהיא טוענת שהיא קורבן לתקיפה מינית, אי אפשר להגיד - בואו ננהל את ההליך המשמעתי במקביל. בשנייה שהיא נמצאת במעמד כזה, מעבר לכל הקשיים, מה עוד שכתב האישום נגדה הוגש, זה בעייתי. 
אתה חושף שתוך כדי התנהלות פרקליטי ריטמן, הם מקבלים חומר מתוך המשטרה. 
"אני לא יודע האם מעבירים אליהם, אבל יש חקירה אחת שמתנהלת, ויש בדיקה נגד צ' וגיא ניר. באותה תקופה שולחים ליועמ"ש ארבעה מכתבים תוך 12 יום. הם עושים את עבודתם כדי שהלקוח ייצא נקי. כשקוראים את המכתבים האלה, רואים שהם מצטטים לכאורה קצין בודק במשטרה. אני לא יודע לדבר מי ומה. החל מנקודות קטנות, שהיא לא מגיעה לחקירה אצל הקבו"ד, כיוון שהיא ביקשה לדחות כי היא עייפה. מאיפה הם יודעים את זה? הם יודעים שעורערה אמינותה של צ', מאיפה הם יודעים את זה?" 
"המשטרה היא גוף עם המון המון כוח ואפס מגבלות. כשהמפכ"ל רוצה לעשות משהו למישהו, הוא עושה את זה. ושהמישהו הזה הוא קורבן לתקיפה מינית, הוא יכול לרסק אותה. פשוט לרסק. זאת שוטרת במשטרת ישראל, שראתה את ההתנהגות של המפכ"ל, למה שמישהי תלך להתלונן עכשיו? 
לאחר מכן עלה לשידור עורך דינו של גיא ניר, שאמר: "אחרי שלוש שנים, אפשר לראות שהיה פה שיבוש של חקירת מח"ש. שיבוש אמיתי והמטרה היתה לערער את האמינות ולהראות שהתלונה שלהם נגד ריטמן תמוסמס. המטרה הושגה, כפי שאתם יודעים, והניסיון היה לעשות את זה במקביל. האירוע עצמו היה ובית המשפט אמר את מה שאמר עליו. אדון ניר בעצמו, נודע לו על ההטרדה רק בנובמבר 2015 והוא הלך באותו היום להתלונן. בג"ץ קבע שיש פה עדי ראייה ושמיעה וכו'. זאת רק ההתחלה. עכשיו לך תחקור את המפכ"ל. אבל זה לא יכול להימשך".