בניסיון להגיע לקהל הישראלי, המתווך הקטארי בין חמאס לישראל, מוחמד אל עמדי, התראיין הערב (ראשון) לחדשות כאן, ופרס את משנתו בנוגע לפתרון הסכסוך בין ישראל לארגון הטרור. על פי המתווך, בשלב זה אין התקדמות התקדמות במשא ומתן בין שני הצדדים, וזאת מכיוון ש"אין התקדמות בסוגיית חילופי השבויים מאחר והפער גדול מדי", המתווך הוסיף כי "אין דבר כזה אסירים תמורת נמל או שדה תעופה, או פתיחת גבולות", אומר הקטארי. "מי שאומר אחרת - לא יוביל לשום דבר".



"חמאס לא רוצה מלחמה, למרות שהוא התחזק אלפי מונים מאז צוק איתן", המשיך אל עמדי את דבריו והוסיף כי חמאס יהיה מוכן להפסיק את טרור העפיפונים בעת קליטת פועלים פלסטינים מהרצועה. "לישראל לקלוט 500 פועלים מעזה, ובתמורה יפסק גל העפיפונים, הבלונים והשריפות", אמר אל עמדי. "יהיה שקט ונתקדם משם האמצעות משא ומתן. חמאס וישראל עושים 'שופינג', הולכים עם מי שמציע הצעה טובה יותר, פעם גרמניה, פעם מצרים. מי שנותן הצעה יותר טובה-הולכים איתו", תיאר המתווך את תהליך המשא והמתן המסובך.



מוחמד אל עמדי. צילום: AFP
מוחמד אל עמדי. צילום: AFP



"חמאס מוכן לנמל בקפריסין עם פיקוח בינלאומי"



לטענתו של אל עמדי, "הצד הישראלי צריך לתקן את הטעות עם משוחררי עסקת שליט", והבהיר כי "אין לחמאס בעיה אם יוקם נמל בקפריסין עם פיקוח בינלאומי. ארגון חמאס וישראל לא רוצים מלחמה. משלוש האחרונות חמאס יצא מחוזק, ומלחמה נוספת תהיה קשה לישראל", הוא סיים את דבריו.



לפני שבוע אמר אל עמדי לסוכנות הידיעות הסינית שינואה, כי ישראל וחמאס מקיימות מגעים עקיפים, בידיעת ארצות הברית, כדי לפתור את המשבר בעזה. עוד הוסיף אל עמדי כי נכון לכרגע הצדדים עדיין לא הגיעו להסכם, אך המגעים נמשכים. "אנו דורשים את הסרת המצור מעזה, שסבלה כבר שלוש מלחמות", סיפר השגריר, והוסיף כי קטאר "הדגישה בפני האמריקאים והישראלים את הצורך בכך", אך הוסיף כי למרות המאמצים, עדיין אין הסכמה על הסרת המצור. במקביל הודיע עמדי על חבילת סיוע של 2.5 מיליון דולר לרצועה, ואמר כי ישראל התחייבה שלא לפגוע במתקני הסיוע של קטאר ברצועת


עזה, כל עוד הם לא משמשים בידי חמאס.



"בחמאס מוכנים לוויתורים רבים תמורת הסדר"



במקביל לכך נודע למעריב כי במערכת הביטחון מזהים תגבור באימונים של חמאס ברצועת עזה, עם זאת מעריכים שפניו לא לעימות, עוד אמרו במערכת הביטחון כי נראה שחמאס מוכן לוויתורים רבים תמורת הסדר עם ישראל.