לאחר חודש של מעצר בבית הכלא, גורשו הבוקר (שני) השוהה הבלתי חוקית מניגריה מרסי פונמילולה אולסגום, וארבעת ילדיה הקטנים, בגילאי שנתיים עד שבע. גירושם מתקיים לאחר שאמש הגיעו אנשי רשות האוכלוסין וההגירה לכלא גבעון על מנת להכין את וילדיה לגירושם מהארץ, זאת על אף הבקשה ההומניטרית שהוגשה על ידי חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), בעקבות מצבו הבריאותי הקשה של בנה הבכור של אולסגום. 
כזכור, אולסגום הגיע לארץ באופן בלתי חוקי בשנת 2010, אך כל ילדיה נולדו בארץ. לפני כחודש הגיעו לביתה שוטרי משטרת ההגירה והציבו בפניה בחירה: לעזוב את ישראל עם ילדיה, או להתלוות אליהם למעצר. בלית ברירה, אולסגום בחרה להיכנס עם ילדיה לכלא. 

"בכל לילה לפני השינה הילדים שואלים אותי, 'אמא למה אנחנו פה? אנחנו גנבים? עשינו משהו רע?'. ואני מסתכלת עליהם ואומרת 'מה פתאום, אני בחופשה', אבל הם מבינים שזה לא כך", אמרה מרסי בראיון למעריב אונליין, בעת ששהתה עם ילדיה במעצר. "בכל פעם שהם משחקים יותר מידי ומשתוללים הסוהרות אומרות להם 'אם תעשו רעש ננעל אתכם בחדר'. זה לא נעים להם, הם לא חופשיים, הם מבינים שזה לא הבית. הם שואלים כל הזמן 'מתי אנחנו חוזרים הביתה', ואני אומרת להם 'בקרוב מאד'. אני לא אומרת להם מתי כי אני לא באמת יודעת". 
 
אולסגום ומשפחתה. צילום: פרטי

 
"אנחנו מתגעגעים לחברים שלנו. אני מתגעגע לנתן ולמיכאל. אני רוצה לשחק איתם כדורגל", אמר בנה בן ה-5 של מרסי. "כאן אסור לשחק כדורגל במסדרון", אמר בנה הגדול בן ה-7, שנולד עם סיבוכים רפואיים קשים. "הרופאים אמרו לי שכמה שנוכל להישאר בארץ להשגחה עליו, ככה המצב שלו ישתפר. בניגריה הוא לא יכול לקבל את הטיפול, וזו הסיבה שאני נשארת כאן", הסבירה האם. כאמור, מרסי וילדיה המריאו על המטוס בחזרה לניגריה הבוקר. 
 
בטרם עלו על המטוס, הביאה אחת המחנכות של בית ספר בן גוריון, בו למד הילד הבכור, מתנה מרגשת לילדים. המחנכת לקחה את הדובי שהיה מונח בחדר הטיפולים של כיתת החינוך המיוחד, בו למד הילד, ונתנה לילדים לחבקו. בכך היא אמרה כי הם העניקו סוג של חיבוק בחזרה לבית הספר בן גוריון, ממנו לא הייתה להם הזדמנות להיפרד.
 

המקרה המורכב והאבסורד, בו ילדים קטנים יושבים בבית כלא על לא עוול בכפם, פורסם לראשונה במעריב והופץ בכלי התקשורת השונים. חברת הכנסת רוזין כתבה במכתב הבקשה למשרד הפנים כי "שניים מהילדים, והבכור במיוחד, סובלים מבעיות התפתחותיות שונות, והמציאות היחידה המוכרת להם היא המציאות בישראל. זהו תיק בעל טעמים הומניטריים יוצאי דופן, בו יש לשר הפנים את המקום והסמכות לשנות גורלות ולהציל חיים של משפחה שלמה". 

שר הפנים אריה דרעי הגיב ביום שישי לסיפור ואמר: "השהות ארוכת הימים של האם וילדיה במעצר נעשתה ביזמת האם, אשר יכלה הייתה לטוס לפני ימים רבים לניגריה, אך העדיפה לא לשתף פעולה ולהישאר יחד עם ילדיה בכלא". 
 
מרשות האוכלוסין והגירה נמסר בעבר כי "מדובר בשוהה בלתי חוקית שנמצאת כאן שנים רבות. כל ערכאה בעניינה קבעה כי עליה לצאת מהארץ לאלתר. איננו מוצאים מקום לקבל החלטה שונה מזו שקיבל בית המשפט".