החוק תוקן, אך העוול נשאר: ברוב של שמונה חברי כנסת מול ארבעה, תיקנה היום (שני) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות את הצעת חוק הפונדקאות. לפי הצעת החוק, יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל, אך לא יורחב מעגל הזכאות עבור זוגות חד מיניים.

לפי הצעת החוק נקבע כי גם נשים בלא בן זוג, וכן נשים אשר סובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון, יוכלו להיות במעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בארץ. הפרטים שהוסכמו בתיקון החוק הינם כי מי שנזקק לטיפולי פונדקאות יוגבל לחמישה ילדים במשפחה, ולא שניים כפי שקיים כיום. בנוסף, נקבע כי נושאת ההיריון תהיה בת 22 עד 39 שנה, ולא 38 כפי שקיים כיום. כמו כן, פונדקאית תוכל לבצע עד 5 לידות, כולל ילדיה הפרטיים, זאת במקום מגבלה של עד 4 לידות כיום. עם זאת, נושאת ההיריון יכולה להיות מעורבת בשני תהליכי פונדקאות מקסימום. 

כאמור, על אף הרחבת סעיפי הפונדקאות לנשים, בקשת ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), לאפשר את הליכי הפונדקאות גם לזוגות חד מיניים, נדחתה. אוחנה נשא דברים בוועדה: "כשאני ובן זוגי רצינו להקים משפחה, נאלצנו להרחיק אלפי קילומטרים למדינה אחרת. התאומים נולדו לפני הזמן המתוכנן ולא היינו שם לצידם. הפכתי עולמות כדי למצוא יהודי שלא הכיר אותי, אשר גר בקרבת מקום, על מנת שיהיה לצידם. אני לא מתריס נגד הרבנות ונגד הדת, רק מבקש קצת אנושיות".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב אף הוא ואמר: "אני רוצה להיות אבא ואני לא יכול להיות אבא. כדי לעשות זאת, עלי לפנות למדינה זרה מעבר לים, לשלם 140 אלף דולר ולקוות שיהיה בסדר. חיי מלאים וגדושים, אבל תמיד יש את המרכיב החסר, שמלווה אותי לכל מקום. אנחנו מספיק טובים כדי לשרת את המדינה, אבל לא כדי להיות הורים, זה עלבון שאני לא יכול לתאר אותו. זה מצב שהוא פשוט מפלה וכואב ומלא בעלבון ולא הגון. זה לא בסדר".


תגובות נוספות נשמעו מצד חברי כנסת רבים, ביניהם יו"ר הוועדה אלאלוף: "אצביע בעד החוק, אבל אני יודע שיום אחד עוד נכיר בכל זוג, כפי שצריך". ח"כ אילן גילאון (מרצ): "זהו חוק הומופובי". ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "החוק הזה אומר לקהילה הגאה: אתם טובים כדי להתגייס וליפול בשדה הקרב, תמלאו את כל החובות, אבל זכויות כמו פונדקאות, אימוץ, נישואין–לא ניתן לכם. יורקים בפניהם וסוגרים להם את הדלת, ואומרים להם אתם לא שווים. 5% מחברי הכנסת כופים את רצונם ואת אמונתם על 95% ממנה ומהחברה".