סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר, הודיע היום (שני) על החלטתו להתמודד מול רון חולדאי על ראשות העירייה. זמיר, המכהן כסגן ראש העירייה מטעם סיעת הצעירים, החל את פעילותו לפני כ-10 שנים, כאשר כנס הפתיחה של הרשימה העצמאית ברשותו התקיים בפאב שברחוב לילנבלום בעיר. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, הוא הסביר: "ההחלטה הזו לא באה לי בקלות, יכול להיות הרבה הרבה יותר טוב כאן".



"חברות וחברים יקרים, החלטתי להתמודד בבחירות הקרובות בכדי להיות ראש העירייה הבא של תל אביב יפו", הכריז זמיר, שהסביר: "ההחלטה הזו לא באה לי בקלות, בעיקר כי אני מכיר בגודל התפקיד ועוצמת האחריות המוטלת על כתפי מי שיוביל את העיר האהובה שלנו אל עתיד טוב יותר. כזה שימצה את מלוא הפוטנציאל שלה ויהפוך אותה למובילה עולמית בניהול עירוני. כזה שאיכות החיים של התושבים החיים בה, תהיה הטובה ביותר שניתן לספק".



חולדאי. יתמודד מול סגנו. צילום: קובי ריכטר/TPS
חולדאי. יתמודד מול סגנו. צילום: קובי ריכטר/TPS



לדבריו, "יותר טוב לחיות בתל אביב יפו היום משהיה לפני עשור וזה הרבה בזכות פועלנו. ועדיין, יכול להיות הרבה הרבה יותר טוב. לאחר עשור בעירייה, עם חזון אמיתי של איך העיר שלנו יכולה להיות, אני מבקש מכם את הזכות לנסות ולהגשים את החזון הזה. אני רוצה שתל אביב יפו תהיה העיר שהכי טוב לגדל בה ילדים. אני רוצה שתהיה לה את מערכת החינוך הטובה ביותר שניתן לייצר. מלידה ועד לסיום התיכון. אני רוצה לקדם תכנון עירוני שיאפשר לאוכלוסיות מגוונות ככל הניתן להמשיך לגור בעיר".



את דבריו חתם באומרו כי "אחרי עשר שנים בתפקיד, אותו אני ממלא באהבה גדולה, אני מרגיש שאני מבין היטב את צרכי העיר האמיתיים של התושבים והתושבות ומסוגל להוביל אותנו לשם, בצורה הטובה ביותר מבין כלל המועמדים. תל אביב יפו היא אחת הערים הטובות בעולם, והיא יכולה להיות הכי טובה מכולן. והיא תהיה. ממש בקרוב. אני מזמין אתכם לבוא ולקחת חלק". 


זמיר היה ידוע במשך השנים ביחסיו הקרובים עם ראש העירייה רון חולדאי, ואף עלו השערות שחולדאי, המתמודד לקדנציה נוספת וככל הנראה אחרונה, יתמוך בו בעתיד לראשות העירייה אחריו. הודעתו של זמיר אם כן הפתיעה רבים, אך הוא לא סגן ראש העירייה הראשון שמתמודד כעת מול חולדאי. גם סגנית ראש העירייה מטעם מרצ, מיטל להבי, הכריזה על התמודדותה. מועמד אפשרי נוסף הוא יאיר צברי, ולאחרונה עלה גם שמה של ח"כ סתו שפיר כמועמדת אפשרית. 

אם זאת, בינתיים אין מועמד חיצוני שמתמודד מול חולדאי, על אף שהועלו שמותיהם של השרים אופיר אקוניס וגלעד ארדן כמועמדים אפשריים, דבר שירד מהפרק. ח"כ אורן חזן, אף הוא מהליכוד, הודיע כי הוא שוקל להתמודד, אך בעקבות סקר פנימי שהעניק לחולדאי תמיכה גורפת של למעלה מ-70%, בליכוד הוחלט שלא להציב מועמד מטעמם לראשות העירייה. כעת, מערכת הבחירות בתל אביב, שהייתה רדומה עד כה, מתעוררת.