המשטרה הגדירה את יאיר לפיד "עד מפתח" בפרשת תיק 1000, המכונה "פרשת המתנות", שבה, על פי החשד, ראש הממשלה בנימין נתניהו קידם אינטרסים שונים של טייקונים שהעבירו לו מתנות. לאורך השנים הדגיש לפיד כי הוא עצמו לא היה חלק מכך, אולם, עדויות חדשות שהגיעו היום (שני) למערכת התכנית של אראל סג"ל ב־103fm סותרות את הדברים.


 
 
עורך התכנית, איתמר פליישמן ('איפכא'), ציין בשידור כי בשנת 2011 כתבו מאיר דורון וג'ו גלמן את הספר 'סודות' אודות סיפור חייו של איל ההון ארנון מילצ'ן. מילצ'ן עצמו וגם יאיר לפיד התראיינו באריכות לספר. באותה תקופה, כתבו המחברים בבלוג קידום המכירות של הספר כי יאיר לפיד קיבל ממילצ'ן "סיוע כלכלי ואחר", כהגדרתם, לצורך מימון פעילותו הפוליטית.

בעקבות המידע הזה, שוחח פליישמן עם גלמן, שהודה כי הוא כתב את הפרטים בבלוג, וכי הוא עומד מאחורי המידע הזה. "ראיינו את יאיר לפיד בבית, והוא נתן לנו את האינפורמציה, שהיא על בסיס הריאיון הזה. שמענו את הדברים ממנו - וגם מארנון מילצ'ן", הדגיש בהקלטה, שהובאה גם בשידור.
צוות התוכנית של סג"ל פנה ליאיר לפיד לקבלת תגובה, וזו הייתה: "יש עתיד מעולם לא קיבלה אגורה ממילצ'ן". איתמר פליישמן ציין כי חידד את השאלה ושאל אם לפיד אישית קיבל ממילצ'ן תמורה כלשהיא - כספית או אחרת - אך לפיד שב על אותו נוסח תגובה, ולמעשה נמנע מלהכחיש מפורשות את הדברים.
על פי המשטרה, נתניהו ניגש לכאורה פעמיים ליאיר לפיד כדי לבקש ממנו לקדם חוק ששווה עשרות מיליוני שקלים עבור מילצ'ן. בהמשך, נטען כי לפיד עצמו הוא זה שפעל לקידומו של החוק, וזאת בניגוד לטענה המקורית שלו כי "גילגל את מילצ'ן מהמדרגות". "יאיר לפיד כבר נתפס בשקר כשקידם את החוק של מילצ'ן בניגוד לדבריו", אמר פליישמן לסג"ל, "במקרה הזה לא מדובר בסיגרים, אלא בכסף לפעילות פוליטית, כאשר שנה-שנתיים אחר כך, כפוליטיקאי נבחר, לפיד סייע לטייקון הזה".
לדבריו, לאור העדות המפורשת של כותב הספר, "הדבר היחיד שצריך הוא שאחד מהם יכחיש את הדברים, אך שניהם נמנעים מכך. מכך עולות שאלות קשות, שראוי שייבדקו גם על ידי המשטרה".
"זה המינימום", אמר סג"ל, "אחרת יש כאן אכיפה בררנית".
מטעמו של ארנון מילצ'ן נמסר: "הטענה העולה מהפוסט לא ידועה לנו, ואינה מבוססת על דבר אלא על קטעי רכילות מצד גורמים בלתי-מוסמכים. פרסום פרטי רכילות המייחסים למר מילצ'ן פעולות ומעשים בלתי-מבוססים עלולים לפגוע בשמו הטוב, ונבקשכם להימנע מפרסום שכזה בטרם ייבדקו העובדות".