ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיחקר מחר בשעות הבוקר במעונו בירושלים, במסגרת חקירת פרשת 4,000 (תיק בזק-וואלה). על פי הידוע, במסגרת זו, יגיעו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, בפיקודו של תנ"צ אלי אסייג, למשכנו של נתניהו בבירה, כדי לחקור אותו פעם נוספת בפרשה המדוברת, בכל הקשור למעורבותו של איש העסקים שאול אלוביץ' בה.



החקירה תתקיים בעקבות עדותו הנרחבת של עד המדינה ניר חפץ, שסיפק לחוקרים מידע רב וחומרים שיש בהם כדי לקשור בין נתניהו לאיש העסקים, בנוגע למערכת יחסים של "תן וקח" ביניהם, במהלכה דאג רה"מ למתן הטבות מפליגות לאחרון בעת מיזוג בזק, כל זאת כשהוא בא בדרישה לקבל סיקור אוהד באתר וואלה שבבעלות אלוביץ'.



אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני



במקביל לחקירתו של ראש הממשלה אמורים להיחקר באותן שעות, במשרדי היאל"כ בלהב 433 בלוד, אלוביץ' עצמו ורעייתו איריס, וייתכן אף כי גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.



בתוך כך, נודע גם איש העסקים, איל ההון והמפיק ארנון מילצ'ן יוזמן לחקירה גם בפרשה 2,000 לאור העובדה שכבר לפני חודשיים עלה בפרקליטות חשד למעורבותו בה, זאת לאחר ששמו נקשר בעבר לפרשה 1,000 (תיק המתנות).



כזכור, במהלך חודש יוני האחרון עלה חשד לפיו, במסגרת ניסיונו של רה"מ נתניהו לסייע במכירת חלקים מ"ידיעות אחרונות" לאנשי עסקים בכירים, הוא פנה גם אל מקורבו מילצ'ן, ובעקבות כך יצטרך מילצ'ן כעת לסתור את גרסתו.



שרה נתניהו. גם היא תיחקר? צילום: יאיר שגיא, פלאש 90
שרה נתניהו. גם היא תיחקר? צילום: יאיר שגיא, פלאש 90



בפרקליטות, אליה הגיעו חומרים מעדות חפץ לאחר סגירת תיקים 1,000 ו-2,000, מצאו לנכון להורות על פתיחת או השלמת החקירות בפרשות אלה - הן בפרשת המתנות והן בפרשת הקלטות מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס וראש הממשלה.



נבהיר כי מסתמן קשר בין שלושת הפרשות (1,000, 2,000 ו-4,000) לאור מעורבות אותם חשודים בהן, וכן מעורבות רה"מ בחשד לעבירות של שוחד. עוד יש להסביר כי פרשות 2,000 ו-4,000 קשורות אחת לשנייה, וזאת על פי מאפייניהן, כאשר בין היתר בשתיהן נבחן החשד לפיו פעל ראש הממשלה בניסיון להוות גורם משפיע על כלי התקשורת בישראל, בהם ידיעות אחרונות, YNET ו-וואלה.