משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את נתוני "התמונה החינוכית" לשנת 2017, שחושפים כי ישנה עלייה במספר התלמידים הלומדים ברמה של 5 יחידות לימוד במתמטיקה ואנגלית. אחר שבחודש שעבר פורסם כי הוכפל מספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות ב-5 יחידות במתמטיקה בשלוש השנים האחרונות - ניתן לראות כי ב-2017 נרשמה עלייה של קרוב ל-3% - מ-11.4% ל-14.3%. בבגרות המורחבת באנגלית נרשמה עלייה של כ-2.5% - מ-33.1% ל-35.7%.

ב-2017 למדו בכיתות י'- יב' 383,712 תלמידים, מתוכם 111,274 תלמידי י"ב הלומדים במוסדות המגישים לבגרות. ב-4 יחידות לימוד נרשמה יציבות בשני המקצועות - באנגלית ירידה קלה מ-17.5% ל-17% ובמתמטיקה הנתון לא השתנה - 22.7%. בשיעור הזכאים לתעודת בגרות נרשמה במהלך 2017 עלייה של 2%, מ-66.2% ל-68.2%.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לנתונים ואמר כי "התמונה החינוכית לשנת תשע"ז מבטאת אמירה ברורה: ישראל צועדת בכיוון הנכון. יותר תלמידים ב-5 יחידות מתמטיקה ואנגלית, גם בפריפריה, לצד עלייה כוללת בזכאות לבגרות - זו בשורה חברתית וחינוכית שאין כדוגמתה. אנחנו בונים את התשתית לשילוב תלמידי בישראל באקדמיה, בתעסוקה, בתפקידים משמעותיים בצה"ל ובמגזר הציבורי והפרטי. המסקנה שלי ברורה: בעבודה קשה ובאמונה מתמדת בתלמידים ובמורים שלנו - גם השמיים הם לא הגבול".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך מתקדמת ועולה. אחוז הזכאות לבגרות הגיע ל- 68.2%, ומשקף תוספת של עוד כ-2,500 תלמידים שיוכלו להשתלב בהשכלה הגבוהה. מערכת החינוך מקדמת שורה של תכניות לאומיות - תכניות חינוך לערכים, להישגים ולמצוינות – ואנו רואים שלא רק תמונת הזכאות השתפרה, אלא שתעודת הבגרות נעשית יותר ויותר איכותית, עם עליה באחוזי הבוגרים שניגשים ל-5 יחידות - הן במתמטיקה והן באנגלית.  אני רוצה לברך את המנהלים ואת המורים שעבדו ללא לאות כדי להבטיח את הצלחת הבוגרים".

התמונה החינוכית מציגה נתונים על בתי הספר העל יסודיים והשנה לראשונה גם של היסודי וחטיבות הביניים, המשקפים הישגים ערכיים, קהילתיים וחברתיים לצד הישגים לימודיים. ליסודי נקבעו 13 מדדים ולחטיבות הביניים 15 מדדים, אשר פותחו על ידי ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך) ונלקחו מהמיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית).