"היה לנו חשוב שכולם יידעו שגם כיום יש נוער שחי על ערכים של נתינה, אהבת האדם ואהבת המולדת", אומר קובי סטרוג, אביו של חייל דובדבן שחר סטרוג ז"ל מגבעתיים, על היוזמה להוצאת הספר המרגש לזכר בנו, "שחר סטרוג – אדם. לוחם. חבר".
 
ב־20 במרץ השנה נהרג סטרוג מירי בשוגג של חברו ליחידה, וזה נידון בשבוע שעבר ל־18 חודשי מאסר בפועל במסגרת הסדר טיעון. הספר על סטרוג מורכב מדברים שכתבו חברים ואישים על סטרוג, שנחשב לדמות מופת של ערכיות עוד משחר נעוריו. "היום שומעים על אלימות של בני נוער, אבל יש גם את הצד השני של החבר'ה הצעירים, שדווקא עליהם לא שומעים מספיק וששחר היה אחד מהם", מספר האב קובי.
 
"בהלוויה היינו מופתעים מהכמות העצומה של אנשים שהגיעו ללוות את שחר בדרכו האחרונה. גם בימי האבל הבית היה מלא כל הזמן, ובליל הסדר הגיעו 40 חברים של שחר ועשינו ביחד עם הסדר. בהמשך הערב הגיעו גם בני המשפחות שלהם, והיינו 300 איש בליל הסדר", מספר קובי סטרוג. "חברים רצו לרשום על שחר ואמרתי להם 'תרשמו ואעשה לכם ספר".
 

בין 57 הכותבים בספר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, מפקד יחידת דובדבן ועשרות מחבריו של שחר, עוד מימי פעילותו העניפה בשבט צופי גבעתיים.
 
מפקד דובדבן סיפר: "שחר היה לוחם מהמעלה הראשונה, מקצועי מאוד, מסור ובעל זיקה ואהבה לעשייה היום־יומית ביחידה. כל אלה הובילו להצלחה שנחל בתפקידו ולמעמדו בקרב חיילי היחידה. שחר היה אהוב על חבריו לצוות, קשוב ואכפתי, משפיע ומשמעותי עבור כולם".
 
"אין לי מושג איך הצלחת ככה בחיים, רק בן 20 שנה, בן אדם שכל מה שרצה הוא השיג בכוחות עצמו – אם זו אהבה, אם זה מטרות ויעדים בחיים, ואם זה להספיק לראות את כל מה שאתה אוהב ולתת לו מעצמך", סיפר תומר גולצמן. "תמיד היית ותמיד תהיה חלק מרכזי וגדול בחיים של כולנו. תמיד נשאף לקיים את מה שרצית, שנהיה חזקים ביחד ועם חיוך על הפנים".