"היעד הכפול הוא להכשיר רופאים לכל מדינת ישראל ושיישארו כמה שיותר רופאים בצפון", אמר מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא בטקס סיום מחזור של סטודנטים לרפואה, הפעילים בתוכנית המעורבות החברתית "בוחרים גליל", בפקולטה לרפואה שבצפת. ד"ר זרקא התריע שבעוד שבאזור המרכז ישנם 3.5 רופאים לאלף בני אדם, באזור הצפון שיעורם צונח לכמחצית והוא עומד על 1.6 רופאים בלבד לאלף נפשות. "הפקולטה בצפת היא מנוע צמיחה אנושי לרפואה בגליל".



בניסיון להגביר את מעורבותם החברתית של הסטודנטים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בצפת ולהכשיר את הקרקע להשארתם בתום לימודיהם בצפון הארץ, יזם המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בשיתוף מפעל הפיס והסוכנות היהודית, את פרויקט "בוחרים גליל". במסגרת הפרויקט הסטודנטים לרפואה מקבלים מלגות כספיות ומעניקים שעות תרומה לקהילה במיזמים חברתיים.



המיזמים כוללים מגוון של תחומים, ובהם הפעלת חנות יד שנייה לנזקקים בטבריה, שעות פעילות עם נוער בסיכון בעכו, פעילויות העשרה וסיוע לקשישים במחלקות גריאטריות והשתלבות במרכזים הרפואיים בצפת ובנהריה ובבית החולים פוריה בטבריה. "הפרויקט מבטא את החזון שלנו להשארת הבוגרים להתמחות בצפון הארץ", ציין דיקן הפקולטה לרפואה בצפת פרופ' רן טור־כספא".



"החינוך הוא השקעה בעתידנו, ואסור לנו לחשוב עליו כעל 'הוצאות'. ככל שהמדינה מתקדמת ומתפתחת יותר כך גוברת חשיבותו של החינוך כנותן הזדמנות שווה לחיים הבוגרים", ציין ארז גרניט, מנהל תחום המלגות במפעל הפיס. "מפעל הפיס שמח להיות שותף במיזם המלגות לסטודנטים הלומדים רפואה בצפת".



מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריאל משעל ציין שתוכנית "בוחרים גליל" היא ספינת דגל של המשרד. משעל ציין עוד כי הסטודנטים לרפואה מתגוררים באזור ומחזקים את העיר צפת והפעילות הקהילתית בגליל.