אחרי כשלוש שנים במעצר: בית המשפט המחוזי בלוד הורה הבוקר (חמישי) על שחרורו של הקטין החשוד במעורבות ברצח בני משפחת דוואבשה. השופט עמי קובו החליט כי הצעיר ישהה במעצר בית בפיקוח אלקטרוני, עם שני מפקחים ביחד בכל רגע נתון. עוד קבע כי "חל כרסום בראיות נגד הקטין הנאשם  בתכנון הפיגוע בדומא". בעקבות החלטת בית המשפט, המדינה ביקשה עיכוב ביצוע עד ליום ראשון, כדי להחליט אם לערער על החלטת השחרור לבית המשפט העליון. הפרקליטות דרשה את המשך מעצרו עד תום ההליכים נגדו עקב מסוכנותו הרבה עקב חברותו, כפי הנטען, בארגון טרור.


אמש שרת המשפטים איילת שקד שיגרה לח"כ יואב בן צור מש"ס תשובה להצעה לסדר היום אותה הגיש ח"כ בן צור בעניין הקטין. בתשובתה כתבה השרה שקד כי היא מקווה שבדיון היום בשאלת שחרורו ממעצר של הקטין ינהג בימ"ש במידת הרחמים עם הקטין "מהפרקליטות נמסר לי שביום 5.7.18 הורה בית המשפט לקבל תסקיר שירות המבחן שיבחן אפשרות לשחרור הקטין וכן לאפשרות להשמתו תחת איזוק אלקטרוני. הדיון להחלטה בבקשת ההגנה לשחרור קבוע למחר. לאור התמונה שנחשפה לציבור עד כה, אני מקווה שהדיון בשאלת מעצרו יעשה במידת הרחמים והשופטים יאפשרו לקטין לנהל את משפטו מחוץ לבית המעצר" כתבה השרה שקד. השרה הוסיפה כי "ובכלל, כלקח כללי מהפרשה הזו שטרם הסתיימה, אני מציעה לכל הצדדים לא למהר לחרוץ גורלות על פי כותרות בתקשורת".

בחודש שעבר, המשפט המחוזי בלוד פסל את ההודאות של הקטין א', הנאשם בסיוע לרצח, נפסלו כלל ההודאות, וזאת לאחר שבמהלך החקירה התדרדר מצבו הנפשי והוא אף נזקק לטיפול תרופתי. עם זאת, תרגיל המדובבים שנערך נקבע כתקף, וזאת מכיוון שבית המשפט דחה את טענות ההגנה כי מדובר ב"תחבולה נפסדת", תוך שהוא מציין שלא הופעלו נגדו איומים.

אביו של הקטין אמר בתגובה לגזר הדין כי "אנו שמחים כי הצדק יוצא לאור, ובית המשפט פסק כי בניינו אינו קשור כלל לסיפור של אירוע דומא. החלטת בית המשפט מאשרת את מה שטענו לכל אורך הדרך, בנינו עבר עינויים קשים במהלך החקירות. מלבד קביעת בימ"ש שניטל רצונו החופשי של הבן, העינויים גרמו לו תופעות פוסט טראומתיות שמהם סובל עד היום. אנו איתנים בדרישתנו להקמת ועדת חקירה בלתי תלויה באופן מידי אשר תחקור את העינויים ואת האישור המשפטי שניתן להם. אנו דורשים לשחרר את בנינו לאלתר ממעצרו הקשה, ומהבידוד המוחלט שבו הוא נמצא כיום. מדובר בתנאי כליאה הקשים במדינת ישראל".