ההרפתקה של הבלשים אובמה וביידן: שנה וחצי לאחר שעזבו את הבית הלבן, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן חוזרים לשתף פעולה. אלא שהשניים לא ייאבקו בממשל טראמפ או ינסו לקדם הסכמים כאלה או אחרים, אלא יככבו כדמויות בדיוניות בספר מתח חדש על תעלומת רצח.



הספר הסאטירי "התקווה לעולם לא מתה", של הסופר אנדרו שפר, נפתח כאשר ביידן, שהוא הקול שמלווה את הספר, ממתין לשיחה מאובמה. בעוד מהדורת החדשות בטלוויזיה מראה את הנשיא לשעבר עסוק בגלישה עם המיליארדר ריצ'רד ברנסון, לפתע, מתוך החשיכה, מגיע אובמה לביתו של סגנו, סיגריה בפיו, ומעדכן אותו שכרטיסן שהכיר ביידן מנסיעותיו ברכבת בין דלוור לוושינגטון, נהרג לכאורה בתאונת רכבת.





מכאן יוצאים השניים להרפתקה משותפת בניסיון לפתור את התעלומה, כאשר בין השאר הם צריכים להתמודד עם שוטרים מושחתים, כנופיית סמים ומקומות אפלים, והכל תוך ניהול דיאלוגים סאטיריים.



"זהו מותחן שמשלב מסתורין ברמה של ווטסון והולמס עם כימיה מצחיקה ורומן בין גברים, בסגנון של מורטאו וריגס ב'נשק קטלני'", ציינו בהוצאת קווירק, שעומדת מאחורי הספר החדש.


ג'ו ביידן, ברק אובמה. AFP
ג'ו ביידן, ברק אובמה. AFP


שפר ידוע בכתיבתו ההומוריסטית. בין השאר הוא חיבר את הספר "חמישים בושות של ארל גריי", פרודיה על ספרי "50 גוונים" של א"ל ג'יימס. לפני שנתיים, בעיצומה של מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, הוא פרסם את הספר "יומו של הדונלד" שמתאר כיצד עשויה להיראות השנה השנייה של ממשל טראמפ.