שנתיים חלפו מאז "אל תדברי על פוליטיקה" - אלבום בכורה רוקנרולי, בועט, זועם ומחאתי של היוצרת והזמרת אפרת קולברג, שהוציאה לאחרונה אלבום שני, "מחשבות משומרות", שלוקח את יצירתה לכיוון יותר אישי, ופותח צוהר לעולמה הפנימי. "החלטתי לקרוא לאלבום על שם שיר מתוכו, כי הרגשתי שזה מאוד מייצג את התקופה שבה כתבתי את השירים, שבה אני חווה גם צד יותר חיובי ופחות דיכאוני של החיים".



"לפעמים המוח הוא שליח ופשוט לא יודע איך לקבל את זה", אומרת קולברג. "לכן אני חוזרת אל 'מחשבות משומרות', שהן מחשבות שאנחנו חושבים שוב ושוב, אפילו כשהן כבר לא טריות ובלתי רלוונטיות, רק כי התרגלנו לחשוב אותן, כי ככה תפסנו את עצמנו פעם, וקשה לנו לקבל שינוי. המוח אוהב לחזור למחשבות הישנות, המוכרות, אפילו שלפעמים הן רק מחשבות משומרות מפעם".



העבודה על האלבום נמשכה כשנה פלוס, כולל כתיבת השירים, הקלטתם, קמפיין גיוס המונים באמצעות הדסטארט, עיצוב, הדפסות ועוד. "יש באלבום שבעה שירים שכתבתי והלחנתי", היא מספרת. "על ההפקה המוזיקלית אחראי שמוליק דניאל הנהדר, ומנגנים בו נגנים נפלאים - שמוליק בעצמו, עמית יצחק, אלדד ציטרין, מורן מייזלס, גיא דגן ואייל עצמון".

קולברג (37), בוגרת בית הספר רימון, עבדה במשך שנים כמזכירה והתמקצעה בשיווק. בשלב מסוים החליטה להפוך למוזיקאית עצמאית ולשמש מרצה ומנטורית בנושא, אף שלדבריה, "להיות מוזיקאי עצמאי בישראל של 2018 זאת משימה קשה ביותר".

"אני לא לבד" אפרת קולברג. צלם : מלי ארואסטי
"אני לא לבד" אפרת קולברג. צלם : מלי ארואסטי


את צאת אלבומה ליווה הסינגל "אני לא לבד", שכלל קליפ שהפך מהר מאוד לוויראלי. הקליפ מציג משפחות וזוגות גאים. "בזמן האחרון נתקלתי בהרבה התבטאויות של שנאה והסתה נגד הקהילה הגאה, שפשוט לא יכולתי להתעלם מהן", היא מסבירה. "אם אלה אנשי ציבור שקוראים לצועדים במצעד הגאווה בשמות כמו 'חיות דו־רגליות מפחידות'; אם אלה חברי כנסת שמסיתים עם אמירות כמו 'המשפחות החד־מיניות הורסות את החברה'; וגם התיקון לחוק הפונדקאות, שמפלה לרעה גברים ומשפחות חד־מיניות".



"אני בעצמי נמצאת בזוגיות עם אישה. הסתובבתי עם כל זה בראש ובלב, ויום אחד הבריק במוחי רעיון לעשות קליפ שיבוא ממקום של אהבה ואור, ולא ממקום של ויכוחים ושנאה. פשוט להראות אותנו כמו שאנחנו, ברגעים יפים, מרגשים, משפחתיים ואוהבים. יש כל כך הרבה הסתה, עד כדי כך שיש אנשים שבטוחים שגייז הם אנשים שמסתובבים עירומים כל היום במצעדים. מובן שזה רחוק מאוד מהמציאות. רציתי להראות את היופי, היומיום, האהבה, התמימות והרגש שיש אצל זוגות ומשפחות חד־מיניות, ממש כמו בכל זוג או משפחה אחרת".

"מה שעוד בולט בקליפ זו ההתרגשות מהילדים, שלפעמים מגיעים אחרי מאבק ארוך וקשה. לא האמנתי שהקליפ יקבל כל כך הרבה אהבה, ובתוך יום וחצי יקבל יותר מ־100 אלף צפיות בפייסבוק, 600 שיתופים ואלפי לייקים ויהפוך לוויראלי. יש אנשים שכותבים לי שחבל שהשיר הזה לא היה קיים כשהם התחתנו וחיפשו שיר מרגש מאישה לאישה לחופה. לצערי, יש הסתה תמידית נגד הקהילה הגאה מכמה מפלגות, חברי כנסת ואנשי ציבור מסוימים, שפשוט מרוויחים את הבוחרים שלהם על ידי הסתה נגד הציבור הזה. זה דבר נורא בעיניי, לגרום לעוד שנאה ועוד פילוג בעם, רק בשביל רווח פוליטי מיידי שלך". 

אפרת קולברג - השקת האלבום "מחשבות משומרות", הערב (חמישי) ב־21:30, מועדון "בסקולה", תל אביב, אורחים: אלונה דניאל ואיתי פרל