יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד) התראיין היום (חמישי) בתכניתם של בן כספית ואבי בניהו ב-103FM, ודיבר על החלטתו לדחות את הדיון בנוגע לתלונות נגד הניצב בדימוס רוני ריטמן, זאת למרות בקשתם של הזוג נתניהו בבקשה לטיפול דחוף בנושא. קיש החליט על דחיית הדיון לאחר שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט הבהיר כי נציגי רשויות אכיפת החוק לא יתייצבו, מחשש לפגיעה בחקירות נתניהו. 



כזכור, לאחר שעיתון "הארץ" חשף תמלילים של ריטמן, מפקד להב 433 לשעבר, בהם הוא מודה כי הוא חושב שראש הממשלה ניסה לתפור לו תיק, קרא ח"כ קיש לקיים ישיבה דחופה בנושא. היום, החליט לדחות את הדיון בתלונות. "הפסדתי בקרב, אך אני רחוק מלהפסיד במלחמה, זו מלחמה על מעמד הכנסת, אמר. גורמי אכיפת החוק הם חלק מהזרוע המבצעת, והם כפופים לפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת. אף גורם ממשלתי אחר לא היה מעז לנהוג כך, זה שערורייתי ואי אפשר לעבור על זה בשתיקה", אמר. 



עוד הוסיף קיש, כי "אם טוענים שיש חשש לפיקוח פרלמנטרי מותנה, אז יש כלים לבחון את הנושא. אני מסכים שראש הממשלה לא יקדם את הנושא בממשלה, אך יש לנו בפרלמנט את היכולת להקים ועדת חקירה ממלכתית שתעשה על ידי ועדת ביקורת המדינה. בשבוע הבא אפנה לטיפול בנושא. זה לא המקרה היחידי שצריך לבחון אותו לעומק". 



"הדיון שיזמתי לא היה על החקירה שמתנהלת נגד ראש הממשלה, אלא על חקירת ריטמן שנעשתה לפני כשלוש שנים במח"ש, והגיע לבג"ץ שהכריע בעניין. איך יכול להיות שמח"ש בראשות פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מאשרים לריטמן להמשיך לחקור את ראש הממשלה בפרשיות שונות, לאחר שהם יודעים שריטמן עצמו מונה בניגוד עניינים, ואומר בחקירותיו שראש הממשלה תופר לו תיק על הטרדה מינית. הכיצד?", תהה יו"ר ועדת הפנים של הכנסת. 



לגבי חקירתו של נתניהו טען קיש: "אני מאמין בראש הממשלה ובחפותו וחושב שגם לו מגיע חקירה הוגנת ללא ניגוד עניינים. בשביל למנוע את טענות השמאל שמדובר בצעד פוליטי, אני תומך בוועדת חקירה ממשלתית, אולי השמאל מתנגד לכך כי יש לו מה להסתיר". 



לסיום, אמר כי "אני עושה צדק לתפקידי. אני מאמין גם באביחי מנדלבליט ואמות המידות שלו ובמקומו הייתי מגיע לוועדה שלי. אי אפשר לומר שבמתווה הפוליטי אסור לבחון את פעילות המשטרה. יש כלי שאיש לא יוכל לומר שהוא כלי מוטה - בואו נשתמש בו ונקים ועדת חקירת ממלכתית"



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן