עיריית תל אביב הוציאה היום (חמישי) צו המורה לגבאי בית הכנסת הוותיק "ישועת ישראל" בשכונת שפירא בתל אביב, להסיר את צופר השבת. הצופר, המופעל בבית הכנסת במשך שנים, מבשר באמצעות השיר "שלום עליכם", המושמע פחות משתי דקות, על כניסת השבת. העירייה הודיעה, כי אם צופר השבת יופעל, הוא יוסר. במכתב של העירייה לגבאי בית הכנסת נכתב כי יש לחדול מהשמעת המנגינה באמצעות מגביר קול לאלתר, ולא העירייה תהיה רשאית לבצע זאת.



המכתב עורר כעס וסערה בקרב מתפללים ובני משפחותיהם: "לאן הגענו? כבר לא מוכנים לבשר על כניסת השבת בשכונה הוותיקה", אמר אחד מהם. יו"ר סיעת ש"ס בעיריית תל אביב, הרב נתן אלנתן טען כי ראש העירייה רון חולדאי נכנע לשמאל הקיצוני ביותר, ופוגע בציבור שומרי המסורת בכדי לזכות באהדת "אלא ששמו לעצמם למטרה לקעקע כל סממן יהודי מהעיר העברית הראשונה".



לדבריו, "לא ייתכן שנגד מואזין שמעיר אנשים בשעה 4.00 לפנות בוקר לא מתבצעת אכיפה ולעומת זאת, לצופרי השבת שמופעלים פעם בשבוע עם מנגינת 'שלום עליכם' מתנכלים". אלנתן הודיע, כי במידה והעירייה לא תחזור בה, תהיה פנייה לבית המשפט: "אני קורא לראש העיר להורות לגורמים הרלוונטיים לבטל את האיום על בית הכנסת, אחרת ניאלץ לעתור לבית המשפט".



בית הכנסת בשכונת שפירא



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה פועלת במסגרת סמכויותיה החוקיות למניעת כל מטרד המהווה הפרעה לתושבים, בין אם הדבר נובע מכנסייה, בית כנסת או מסגד. במקביל לפעילות זו, ביקש ראש העירייה מיו"ר המועצה הדתית לפנות לנציגי בתי כנסת שהתקינו כריזה על מנת להגיע לפתרונות המוסכמים על כלל התושבים. למרות הניסיונות מצד גורמים פוליטיים לגרור את השיח הציבורי להקצנה, העירייה תמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותה – בין באכיפה ובין בהידברות, כדי לדאוג לאיכות חיי התושבים ולשמור על רוח הסובלנות והחופש המאפיינים את העיר".