בריטניה קירחת מכאן ומכאן: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמתארח באי הבריטי, תקף הלילה (שישי) את ראש הממשלה תרזה מיי במילים קשות, ואמר כי על פי תוכנית הברקזיט הנוכחית, הוא לא יחתום על הסכמי סחר עם בריטניה. את הדברים אמר הנשיא בראיון לעיתון הפופולרי "הסאן", והאשים את מיי בכניעה לאיחוד האירופי.



"אם הברקזיט ייראה כך", אמר טראמפ בראיון, בהתייחס לנוסח 'הברקזיט המרוכך' שהציגה מיי לממשלתה בשבוע שעבר", אנחנו נסחר עם האיחוד האירופי, ולא עם בריטניה, מה שכנראה יהרוג את ההסכם". טראמפ הוסיף עוד כי הוא "אמר למיי איך לעשות את הברקזיט, אבל היא הרסה אותו". במקביל, הנשיא האמריקאי חזר על איבתו לאיחוד האירופי, שאותו האשים ב"הרס התרבות האירופאית", בכך שהכניס מיליוני פליטים ומהגרים ליבשת. "יש לנו מספיק בעיות עם האיחוד האירופי", הוסיף טראמפ. "אנחנו נלחמים בהם כעת כי הם לא התייחסו אלינו כראוי בענייני סחר". 




מלחמת ציוצים. סאדיק חאן, צילום: רויטרס
מלחמת ציוצים. סאדיק חאן, צילום: רויטרס





"תסתכלו על הטרור בלונדון, עבודה נוראית של ראש העיר"



בנוסף לכך, ואולי כדי לזרות מלח על פצעיה של מיי, החמיא טראמפ ליריבה הפוליטי, שר החוץ המתפטר בוריס ג'ונסון - שייתכן ויכריז על מרד במיי בתוך מפלגתה, ואמר כי ג'ונסון יהיה "ראש ממשלה נהדר",  והוסיף כי שר החוץ לשעבר הוא "בחור מוכשר מאוד ואני מחבב אותו. יש לי הרבה כבוד אליו, והוא אליי. הוא אומר הרבה דברים טובים עליי".



מי שלא זכה להערכתו של הנשיא, היה ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, אותו הוא האשים בכישלון במאבק בטרור. "אני מסתכל על ערים באירופה, כמו לונדון, ואני צריך לומר שיש לכם ראש עיר שעשה עבודה נוראית, תסתכלו על הטרור. תסתכלו על מה שקורה כאן. הוא עשה עבודה רעה בקשר לטרור, בקשר לפשע, בקשר לכל הדברים הרעים שקורים כאן", טראמפ אף האשים את חאן בחוסר כבוד לאמריקה בעקבות קרבות הציוצים בין השניים.