גורמים בכירים בענף המזון בישראל מתריעים כי צפוי גל פיטורים גדול בענף, שיקיף כ־1,500 עובדים, אם יאושר החוק שיביא לביטול הדרגתי של משלוחי בעלי חיים לישראל. ביום ראשון התכנסה ועדת השרים לענייני חקיקה ואישרה ברוב גדול את הצעת החוק לביטול הדרגתי של משלוחי המקנה החי לישראל, וזאת לאור נתוני משרד הכלכלה והתעשייה, שלפיהם החלפה הדרגתית של יבוא הבשר למאכל בישראל - ממשלוחים חיים ליבוא בשר מצונן - תביא דווקא להורדת מחירי הבשר לצרכן. עם זאת, שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הגיש שלשום ערר על ההחלטה ומנע מההצעה לעלות למליאת הכנסת בקריאה טרומית.
בשיחה עם "מעריב־סופהשבוע" בכירים בענף המזון טוענים כי הצעת החוק תנחית  מכה קשה על תעשיית הבשר בישראל. "במה שנוגע לצריכת בשר בקר, סך מקורות הבשר הטרי לצריכה בישראל עומד על כ־400 אלף ראשי בקר: כ־150 אלף ראשי בקר מגודלים בארץ ועוד 250 אלף ראשי בקר מיובאים", פירטו הגורמים והדגישו: "המשמעות של ההצעה לאסור הדרגתית יבוא משלוחים חיים היא מכה קשה לתעשיית הבשר ולחקלאות, ובעיקר לשני מגזרים: מאות חקלאים שמגדלים עגלים מיובאים וכאלף או יותר עובדי בתי המטבחיים. לא יהיה מודל עסקי שימריץ החזקת בית מטבחיים בארץ, וצריך לזכור שזו ממילא לא תעשייה רווחית מאוד".
אותם גורמים מצדדים בעמדת שר החקלאות ומתריעים על צפי לעליית מחירי הבשר הטרי. "תיווצר תלות ביבוא של בשר טרי ארוז, בעוד שמספר העגלים שיגודלו בארץ הוא מוגבל. התוצאה היא מחסור בהיצע, ובעקבותיו המחירים יאמירו", הוסיפו.

עוד לטענתם: "בסופו של דבר, יש כאן סכנה שנהפוך ליבואנים. מדינה צריכה לשמור על מקורות המזון המקומיים שלה ולא להישען יותר מדי על יבוא. כמו כן חשוב לזכור - בתי המטבחיים בישראל נתונים לפיקוח וטרינרי צמוד שמבטיח את ההיגיינה ואת בטיחות המזון שלנו".
לדברי בכירים בתעשיית הבשר יש לחפש פתרונות אחרים לסוגיית הסבל הכבד שעוברים בעלי החיים במסעות השינוע הקשים שלהם בין המדינות: "במקום לצמצם את יבוא המשלוחים החיים צריך להתמקד בהגברת הרגולציה והאכיפה של תקנות צער בעלי חיים. אפשר לייבא בדרכים הומניות יותר, ועל זה המחוקק צריך לשים את הדגש. היבואנים צריכים לעמוד בזה, כמו שאנחנו בתעשיית הבשר משקיעים מאמצים לעמוד בתקנות השונות בתחום הזה".