"שמי הוא גארט מיכאל בופיאס. אני בן 5, והצבעים האהובים עלי הם כחול. ואדום, ושחור, וירוק. הכתובת שלי? אני בולדוג!". כך, נפתח ההספד שכתב לעצמו גארט, בטרם נפטר כתוצאה ממחלת הסרטן. שמו האמיתי היה גארט מייקל מתיאס, אותו לא הספיק לדעת כיצד להגות נכון. בהספד, הביע גארט את אהבתו הגדולה לבאטמן, לת'ור ולמשפחתו.



הדברים ששנא יותר מכל היו מכנסיים, מחטים ואת "הסרטן המכוער והמטומטם". הוא אובחן כחולה סרטן לפני תשעה חודשים, ונפטר ביום שישי האחרון. עוד כתב גארט, כי הדברים שהכי אהב בחייו הם "לשחק עם אחותי, או עם הארנב הכחול שלי".
 
"מעולם לא דיברנו על הלוויה שלו, אז לא הייתה לנו שיחה איתו על כך שהוא עומד למות", אמרה אמילי מתיאס ל-CNN. "אבל, היה לנו הרבה שיחות סביב העניין של מה ירצה לעשות אחרי שימות".
גארט תכנן הלוויה דמיונית, עם חמישה מתקנים מתנפחים, אחד על כל שנה בה היה חי, ברד, וזיקוקים. אבל, יותר חשוב מהכל, ציין את נוכחותו של באטמן בלוויה. "אני רוצה להישרף, כמו אמא של ת'ור, ולהיהפך לעץ, כך שאוכל לחיות בתוכו בתור גורילה", כתב בהספד. 

אביו ריאן אמר כי "זה הדיבור שלו, אלו המילים שלו, מילה במילה. כשקראתי את זה, אמרתי 'וואו, זה נשמע כאילו גארט צועק לעברי". הוריו מסרו כי יכבדו את משאלותיו בטקס קבורה סמלי שיושפע מבקשותיו, ויכיל גם זיקוקים. "קבורה פרטית של האפר של גארט תתקיים מאוחר יותר, כשהוריו יבינו כיצד להפוך את האפר שלו לעץ ולמקם אותו בשמורת טבע, כך שישמר באזור מוגן", כתבו ההורים.