חוזרים הביתה: 12 הנערים ומאמנם, אשר חולצו מהמערה המוצפת בתאילנד, ישוחררו ביום חמישי מבית החולים, כך נמסר על ידי שר הבריאות התאילנדי פיאסאקול סקולסאייאדרון. השר טען היום (שבת) במסיבת עיתונאים כי הילדים התאוששו בבית החולים ומצבם הבריאותי מוגדר כעת כטוב. תאבונם של הנערים חזר אליהם, והם העלו את המשקל שהשילו בזמן שהותם במערה, כמו כן, חלק מהנערים סבלו מדלקת ריאות לאחר הוצאתם מהמערה, אך גם הם החלימו בבית החולים, ולכן כאמור, כולם ישוחררו בשבוע הבא. 
בסרטון שהוצג במסיבת עיתונאים נראים הנערים כשהם במצב טוב, יושבים במיטה, ומודים למצילים שלהם: "אני מרגיש טוב", אמר אחד הנערים, בן 14, "תודה שהצלתם אותי". חלק מהנערים אמרו שהם מצפים לאכול את האוכל האהוב עליהם, כמו אורז מטוגן, חזיר וסושי. "תודה על כל התמיכה והעידודים", אמר נער נוסף בסרטון. 
למרות מצבם הבריאותי הטוב של הנערים, עולה החשש לגבי ההתמודדות הרגשית עם הטראומה שעברו, ועם התהילה הפתאומית שהם חווים כעת, בהתחשב לכמות העצומה של תשומת הלב שהם מקבלים בתאילנד ובעולם כולו. למרות שחילוצם המלא התרחש רק השבוע, סיפורם של הנערים במערה כבר מתוכנן, על ידי חברות הפקה אמריקאיות, להפוך לסרט הוליוודי. "עלינו להכין את הילדים, וגם את משפחותיהם לתשומת הלב שהם יקבלו מעתה", אמר שר הבריאות. 

מבצע החילוץ. צילום: רויטרס


פיאסאקול אף אמר במסיבת העיתונאים כי הוא הזהיר את קרובי המשפחה של הנערים להימנע מלהתראיין לתקשורת, מתוך חשש כי לדבר תהיה השפעה שלילית על מצבם הנפשי של הילדים. "כולם עבדו ביחד על מנת להוציא את הילדים החוצה, עכשיו עלינו לעבוד טוב ביחד כדי שהילדים יוכלו להתאושש פיזית נפשית תוך כדי תהליך התבגרותם", אמר.