ההסלמה בדרום: חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני) המתגורר בשדרות, אמר היום (שבת) בראיון בגלי צה"ל כי "אנחנו נמצאים בעליית מדרגה במצב". הוא הסביר: "רוב האירועים היו צמודים לגדר המערכת כשהתחילה ההסלמה באזור, חמאס צמצם את הפעילות שלו ליישובים צמודי הגדר. עכשיו הם שבו והרחיבו את הפעילות שלהם". 

"ההפצצות נשמעות מכל עבר וזה נותן תחושה שההרתעה שלנו נשחקה ואנחנו נכנסים למשוואה חדשה שצריך לנתח אותה ולהחליט מה עושים מבחינה אסטרטגית", הוסיף חבר הכנסת, "בינתיים אנחנו פועלים רק טקטית, הגיע הזמן להחליט מה עושים". פרץ הסביר כי "החמאס מושך את החבל לכיוונו, מנסה ובודק מה תהיה התגובה שלנו. אני חושב שצה"ל פועל בחוכמה".
שר הביטחון לשעבר אמר: "אני מעדיף שהדברים יהיו משולבים בין המדיני לבין הביטחוני - מלחמת לבנון השנייה הסתיימה עם הסכם מדיני, לא עם החיזבאללה, והוא נשמר עד היום". לדבריו, אחרי צוק איתן הייתה שעת כושר ליצור מצב חדש. "היום צריך לחשוב, שאנחנו נגררים למצב צבאי, צריך להיות כזה שייצר מרחב מדיני", הסביר, "ההגדרה אינה יכולה להיות רק שקט יחסי, שמופר כל פעם שהחמאס נמצא במצב קשה".

הוא הוסיף: "בואו ננצל את שעת הכושר של הפתיחות של המדינות הערביות המתונות ושל הקרבה שלנו מול ארצות הברית, ונציע - פירוז רקטות תמורת שיקום הרצועה". פרץ סיכם את דבריו ואמר "כרגע לצערי זה נראה שאנחנו מגיבים רק טקטית. הגיע הזמן לשקול את הדברים לדבר בצורה נחרצת. אינני שולל סיכולים ממוקדים מול מנהיגי חמאס".