בחודש פברואר האחרון, במהלך ועידת מינכן לביטחון, הפנה העיתונאי רונן ברגמן טענות לראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי בדבר כוונתו להעביר את מה שכונה בארץ 'החוק הפולני', הפוטר את הפולנים מאחריות לפשעים שבוצעו כנגד היהודים בתקופת השואה. "אימי אמרה שהפולנים היו גרועים מהנאצים, האם אני עבריין?", אמר ברגמן, והתגובה לה זכה עוררה סערה גדולה בישראל: "לא נעניש מי שיאמר שהיו פושעים פולנים כפי שהיו פושעים יהודים ופושעים רוסים ואוקראינים".

היום (ראשון) בשיחה עם אילה חסון ב-103FM סיפר העיתונאי כי מאז אותו מקרה הוא סובל ממתקפת תעמולה כנגדו ברשת, כאשר החמורה שבהם הייתה בפרסום צילום של קבר אמו ותמונה של אביו לבוש במדי קאפו.

"ב-17 לפברואר השנה ראש ממשלת פולין נאם בועידת מינכן. אני ישבתי בשורה השלישית וכשהוא לא התייחס לחוק השואה קמתי ושאלתי אותו. הוא התבלבל בתשובה ואמר שמי שאשם בשואה הם הפושעים היהודים, אמירה שעוררה תגובות רבות והכניסה אותו למצוקה שהובילה אותו להתקפל. שעות ספורות אחרי שזה קרה, הבחנתי ברשת בדברים אנטישמיים כנגדי, מהסוג הכי גרוע. טענו שאני סוכן מוסד, רודף כסף שרצה לבייש את ראש הממשלה הפולני".
 
 

"באיזשהו שלב זה היה נראה לי מאורגן מדי", סיפר, "ככל שחלפו הימים הבחנתי שכל דבר שאני כותב זוכה מיד לתגובות נאצה ואף הצליחו לאתר את המצבה של אמי, לצלם אותה ולהעלות אותה לרשת. כתוצאה מכך החלטתי לפנות לחברה של יוצאי קהילת המודיעין העוסקת באיתור קמפיינים המתבצעים ברשת, אשר בדקה את החשבונות שניהלו את מסע הציד נגדי. החברה הגיעה למסקנה שמאחורי הקמפיין נגדי עומדים אנשי משרד יחסי ציבור או שירות מודיעין של מדינה. הדברים נכתבו ברובם בפולנית והשרתים שאותרו היו מפולין. אין אקדח מעשן, אך המסקנה ברורה".
 
רונן הגיב לאלו שמחו נגדו ברשת: "אבי היה ילד בן 4 בתקופת המלחמה. הוא היה פליט שיחד עם משפחתו היו בין המעטים שהצליחו לברוח מפולין ושרדו. לא היה נעים לראות את התמונה של קבר אמי ברשת, ולא של אבי לבוש במדי קאפו. הם טוענים שהיהודים הם אלו שהלשינו על הפולנים לנאצים. זה בדיוק הפוך".


כזכור, החוק עורר סערה גדולה בישראל, ולאחר משא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש ממשלת פולין, פורסמה הצהרה משותפת של המדינות, שלא מטילה אחריות על הפולנים. ההצרה עוררה מחלוקת בדבר נחיצות שיתוף הפעולה של ישראל עם פולין בסוגיית החוק, כאשר המתנגדים טוענים כי נתניהו למעשה העניק לו חותמת רשמית ללא הצדקה. 
 
עריכה: איתמר זיגלמן