מתכוננים לסבב הלחימה הבא: דובר צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי תוגבר מערך כיפת הברזל בדרום ובגוש דן, וכי בוצע גיוס מילואים נקודתי למערך ההגנה האווירית. ההודעה הגיעה לאחר שהקבינט המדיני-בטחוני, שהתכנס מוקדם יותר, הנחה את צה"ל להגיב על כל הפרחת עפיפון או בלון. מעט לאחר ההנחיה, ביצע צה"ל ירי לעבר חולייה ששיגרה בלוני תבערה מצפון הרצועה לעבר שטחי ישראל, זאת הפעם השלישית היום. הפלסטינים מדווחים ששני בני אדם נפצעו מהתקיפה, אך לא דווחה מידת הפציעות.



פריסת הסוללות באה לאחר יום הלחימה שהתרחש אתמול ברצועת עזה, במהלכו תקף צה"ל עשרות מטרות חמאס, שמצדו שיקר מעל ל-100 רקטות לעבר ישראל, ופצע שלושה אזרחים באורח קל. בשעות הערב דיווחו הפלסטינים כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים, תוך שהם מציינים שלא הוגה הסכמה על הפסקת שיגור העפיפונים.



נתניהו: "הנחתנו המכה הקשה מאז צוק איתן", חמאס: האויב לא ימלט מעונש"



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב ואמר כי "במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. המדיניות שלנו ברורה - מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה. זה מה שעשינו אתמול. צה"ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן. אני מקווה שהם קלטו את המסר, אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך. שמעתי שאומרים שישראל הסכימה להפסקת אש שתאפשר את המשך טרור האש של העפיפונים והבלונים - זה לא נכון. איננו מוכנים לקבל שום התקפות נגדנו ונגיב בהתאם".



ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, איים בתגובה כי ישראל תיענש על פעילותה הצבאית: "הדם הטהור של ילדינו לא ייעלם והאויב לא יימלט מעונש מידי ההתנגדות האצילית ועמנו הנדיב", אמר הנייה. לדבריו, "האויב מעוניין לכפות משוואות בכללי הפתיחה באש, אבל ההתנגדות עומדת מנגד ומציבה את המשוואה שלה". הוא גם התייחס לצעדות השיבה ואמר כי הן יימשכו עד שהמטרות שלהן יושגו, ובראשן הסרת המצור על רצועת עזה.