על רקע ההסלמה בדרום ושגרת הימים האחרונים בעוטף עזה, התראיין שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, בעקבות ציוץ בטוויטר, בו העביר ביקורת חריפה על תפקודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. רמון כתב: "הלילה של עוטף עזה נראה כמו ימים ולילות רבים כי ביבי וליברמן מעניקים חסינות לשלטון חמאס בעזה ולכן הוא מרשה לעצמו להגיב על כל תקיפה של צה”ל בתקיפה משלו. ביבי מעדיף המשך שלטון חמאס, זרוע של איראן על חזרת שלטון הרשות הפלסטינית לעזה. התוצאה - לילה כמו אתמול יהפוך לשגרה רק כשהאש תגיע למרכז הארץ". 





יש שלום עם העזתים, וכאיש מחנה השלום אתה בטח מרוצה, בזכות ההתנתקות המוצלחת שלך. 


"ההתנתקות שייכת לימין. תשאל איש ימין, האם שני מיליון הפלסטינים בעזה הם חלק מהמאזן הדמוגרפי והוא יגיד לך 'לא, היא חלק נפרד'. ההתנתקות הצליחה כי מטרתה הייתה להתנתק משני מיליון פלסטינים. כל היתר אלה ענייני ביטחון, ומספר הנרצחים ירד מאז". 

מה אתה היית עושה אחרת?
"10 שנים מאז מבצע "עופרת יצוקה", שם היה ניתן לחסל את חמאס, אהוד ברק היה נגד, הצבא לא הביע עמדה נחרצת ומאז אנחנו משלימים עם שלטון הטרור ברצועה. ב"צוק איתן" הגורם היחיד שראה בחמאס כתובת, היה נתניהו, שדבק ברצונו. מה שמרתיע את נתניהו זה שינוי הסטטוס קוו, הרש"פ שהודחה משם רוצה לשלוט בעזה, על זה הם דיברו במצרים".

רמון המשיך: "רק נתניהו מתנגד לחזרה. המצרים, הסעודים והמפרציות בעד. ניתן לעשות מהלך מדיני רחב, ונתניהו נגד כי זה יכול להחליש את אחיזתו מיו"ש, זה יעשה עוול לרה"מ, הוא תרם הכי הרבה לאחיזתנו שם, הוא פשוט לא עושה את זה מהמקפצה, הוא יודע שחזרת הרש"פ לרצועה תשנה את הסטטוס קוו".
עוד הוסיף השר לשעבר, כי "נתניהו דואג לשלום החמאס, ב-2009 הוא אמר שהוא ימוטט את שלטון החמאס, אבל ארבע חמש שנים אחרי זה הוא הפסיק אפילו לומר זאת. אני יודע שאתה (אריה) מעדיף את שלטון החמאס על שלטון הרש"פ, כדי להימנע ממו"מ מדיני. אתה לא רוצה את אבו מאזן שמונע פיגועים נלחם בחמאס, ולדעת ראשי הביטחון מנע פיגועים שהיו מביאים למאות הרוגים. נתניהו מוכן שתושבי הדרום ימשיכו לסבול, היחידים בעולם שרוצים בהמשך שלטון חמאס זה הוא ותומכיו", סיכם.