נתנאל בן ה-19 סובל ממחלת ניוון שרירים קשה ומרותק לכיסא גלגלים ומכונת הנשמה. הוריו, ריקי ומאיר ביקשו להקל עליו במעט ולקחת אותו לטיול עם אחיו ביוון. לצורך כך נערכו כל ההכנות הנדרשות במשך שבועות על מנת להשיג את כל האישורים הרפואיים הנדרשים ואכן רופא אל על אישר לנתנאל לעלות לטיסה. 

אך כפי שפורסם במהדורת "החדשות", הטיול המשפחתי לא יצא לפעול בעקבות תקרית לא נעימה. אחת מהמזוודות הרבות שהגיעו עם המשפחה הייתה חשודה מבחינה ביטחונית ומכיוון שהיה בה ציוד מציל חיים בשביל נתנאל שבלעדיו לא ניתן לטוס, הורדה המשפחה מהמטוס, שהמריא בלעדיה. "ככה מתייחסים למוגבלים? בצורה כזאת? זה ראש קטן", אמרה אמו ריקי, "מילאנו את כל הניירת האפשרית. אישור רופא. הם רצו פרטים על כל מכשיר והיינו בקשר תמידי עד שרופא אל על חתם על טופס ההטסה שלו". 


 

אביו של נתנאל, מאיר מספר כי "קראו לי הביטחון, הוא אומר לי: 'תקשיב, המזוודה שלך - מה יש לך במזוודה?' אמרתי לו: 'יש לי שבע מזוודות' הוא אומר לי 'אתה צריך לדעת מה יש לך במזוודה'. אמרתי לו 'איזה צבע?' הוא אמר לי 'אתה צריך לדעת איזה צבע'. 

בשלב זה התברר כי למרות כל ההכנות לאורך שבועות ארוכים המזוודה עם הציוד הרפואי של נתנאל לא הגיעה למטוס. "זה החיים שלו בתוך המזוודה. זה המכשיר הזנה שלו, זה 'סאקשן' לשאיבות הפרשה", סיפרה ריקי. "ברגע שנגמרת הבטרייה אין לנו מכונת הנשמה", אמר האבא מאיר.
ריקי אומרת כי "נתנאל, כמה שהוא נראה, הוא קוגנטיבית מבין הכול, מנטלית הוא מבין הכל. מה כבר יכול להיות בתוך ציוד של ילד מונשם? מה יש? פצצה?". במזוודה החשודה נמצאו בסופו של דבר רק חיתולים ומטען למכשיר ההנשמה. דקות לאחר מכן אושרה המזוודה להמראה, אך המטוס כבר עזב את שדה התעופה.
"אני לא יודעת גם אם אני אזכה עוד פעם להוציא אותו", מבכה ריקי, "זה ילד שמבחינת תוחלת חיים אנחנו לא יודעים. זה ילד שאנחנו מנסים לתת לו חיים. יש לו צפייה. יש לו צפייה להיות עם האחים שלו, להיות כמה ימים צמודים עם האחים שלו. לטוס. זה איזשהו חלום שמנסים להגשים לילד כזה".
מאל על נמסר בתגובה כי "לצערנו המשפחה בחרה לרדת מהטיסה וזאת לאחר שרשויות הביטחון לא אישרו הטסת מזוודה אחת שנמצאה כחשודה מתוך 6 מזוודות. יש לציין שאל על עשתה הכל מבעוד מועד לארגן את טיסתו של הילד באופן שיספק את הצד הרפואי הלא פשוט, אבל אנו פועלים אך ורק על פי הנחיות הביטחון של מדינת ישראל. יצויין כי דאגנו למשפחה לטיסה חלופית.
רשות שדות התעופה מסרה כי "החלטת חברת התעופה להוריד את הנוסע מהטיסה נבדקת. ממצא ביטחוני שהתריע בכבודת הנוסע חייב בדיקה על פי הנחיות הבינלאומיות".