נפלה בחלקי הזכות הלא לגמרי נעימה להיות ליד שמעון פרס ז”ל ברגע שבו ראה בפעם הראשונה את חסידי חב”ד מניפים בצמתי ישראל את השלט “נתניהו טוב ליהודים”. זה קרה למחרת העימות הטלוויזיוני האסוני (מבחינתו) בינו לבין בנימין נתניהו, יומיים לפני הבחירות ב־1996, שהיה עתיד להפסיד בהפרש מזערי של שברי אחוזים ובפוטו־פיניש למי שהנסיון המצטבר שלו היה שגריר וסגן שר חוץ (מפוטר). אלה היו ימיו האחרונים של קמפיין כושל, שהלך וקרס לקראת קו הסיום, כשמדי יום נגרעים ממחנה פרס כמה עשרות אלפי מצביעים ומתווספים למחנה הנגדי. אלה היו בחירות אישיות ופרס הפסיד אותן על חודם של כמה עשרות אלפי קולות. יממה לפני הבחירות היה המצב ביניהם תיקו מוחלט, וביום האחרון פתח נתניהו את הפער הזעיר שהפך אותו לראש ממשלה בגיל 47.
את הקמפיין של חב”ד, שעד אז לא התערבה בפוליטיקה הישראלית, מימן יוסף גוטניק, חב”דניק מוזר מאוסטרליה שהתעשר ממכרות יהלומים ונשבע להקדיש את מרצו ואונו להפצת תורתו של הרבי מליובאוויטש. חב”ד גוייסה לקמפיין נתניהו בישורת האחרונה שלו, ועל פי לא מעט פרשנים היו אלה אלפי הפעילים שכבשו ביומיים האחרונים מאות צמתים עם אותם שלטים שהנחיתו את מכת החסד האחרונה על פרס.
עכשיו, על פי הידיעה המצויינת של עמיתי גיל הופמן ב”ג’רוזלם פוסט”, גוטניק מכה שנית. נתניהו, לפחות לפי גוטניק, עשה את שלו והוא יכול ללכת. המשיח החדש, או סגנו (חלק מהחב”דניקים מאמינים שהרבי המנוח שלהם הוא־הוא המשיח והוא חי וקיים) הוא אשה: איילת שקד.

איילת שקד היא האחרונה בעולם שהיתה רוצה שהידיעה הזו תתפרסם. נדמה לי שגם הסקר שפורסם בעמודים הללו ביום שישי האחרון לא שימח אותה. הסיכוי ששקד תבגוד בברית האסטרטגית, חברית וכמעט משפחתית שיש לה עם נפתלי בנט בעתיד הנראה לעין, אפסי. לא בטוח שהרינונים מכיוון הליכוד על סיכוייה של שקד להתברג בצמרת המפלגה היו נטולי זדון.
 כל יום שחולף מקרב אותנו לבחירות, שייערכו בין תחילת השנה הבאה לאמצעה. נתניהו ינסה לשתות שוב את המצביעים של בנט. לא בטוח שהתרגילים שהצליחו בפעם הקודמת, יצליחו גם בפעם הבאה. אפשרות נוספת היא לערער את הברית בין בנט לשקד, לקעקע את הבטון ממנו היא יצוקה, לפגוע בבנט בבטן הרכה. אני לא באמת בטוח שזה יעבוד. לפחות לא בפעם הזו.
הסיפור של גוטניק מדהים. אני לא יודע עד כמה האיש ממשיך להיות משפיע, או מיליארדר. אנו חיים בעידן אחר לגמרי: במקום פעילים עבדקנים בצמתים צריך היום לגייס 2־3 חברות סייבר שמספקות אפקט עוצמתי ביותר ברשתות החברתיות, אבל העובדה שחסיד בכיר מאוד בחב”ד רואה בפוליטיקאית ישראלית ממין נקבה, צעירה ולא דתייה, את השליחה החדשה של הרבי מלובאביטש בארץ הקודש, היא לא פחות ממשמיטת לסתות. 
החב”דניקים האמיתיים ראו ורואים בבנימין נתניהו, לאורך כל שנות שלטונו, שליחו של הרבי בלשכת ראש הממשלה. האיש שצריך לבצע את דבר האלוקים, כפי שנוסח בפי משיחו. אם גוטניק מחליף את נתניהו בשקד, סימן שהיא המסומנת החדשה למנהיגות, או לפחות למשיחיות. הו־הא, מי זו באה.
שקד לא תבגוד בבנט. לא בסיבוב הזה. היא בחורה צעירה להחריד, הכל עוד לפניה. בנט יהיה זה שיתמודד על ראשות הממשלה ראשון, מבין שניהם. אחרי שאמרתי את זה, צריך לזכור: לבנט יש על הראש משקולת בדמות כיפה, קטנה ככל שתהיה. עם כל הכבוד להדתה, ישראל רחוקה מלהיות בשלה לראש ממשלה דתי. שקד אינה דתייה. קליטתה בליכוד, אם וכאשר, צפויה להיות טבעית הרבה יותר מקליטתו של בנט. היא לא תקרה כל עוד “הגברת” שולטת בעניינים. ביום שאחרי, אלוהים גדול. העובדה הזו אינה עדיין פיל שרובץ באמצע החדר המשותף של בנט ושקד, אבל יכול להיות שמתישהו היא תהיה.