הדיונים על חוק הלאום בוועדה יימשכו מחר, לאחר שחברי הכנסת הגישו הסתייגויות לתיקונים לסעיפים 4 ו-10. הקואליציה מעוניינית להביא את החוק להצבעה עוד השבוע על מנת להעבירו בקריאה שנייה ושלישית טרם יציאת חברי הכנסת לפגרה.  בינתיים, אחרי שהמחלוקת על סעיף 7ב' לגבי ההתיישבות היהודית נפתרה, צריכים חברי הכנסת לדון בסוגיות נוספות שמטרידות את חברות הקואליציה. אחת מהן היא נושא מעמדה של השבת. 



חברי הוועדה קיבלו היום נוסח חדש לסעיף 10, העוסק בימי המנוחה, לאור דרישתו של חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה). הנוסח החדש יכלול גם חקיקות משנה לגבי השבת: "שבת ומועדי ישראל הם ימי המנוחה הקבועים במדינה; למי שאינם יהודים זכות לקיים את ימי המנוחה בשבתם ובחגיהם; פרטים לעניין זה ייקבעו בחוק או על פיו". אתמול איימו הסיעות החרדיות לשקול שנית את אופן הצבעתן אם הסעיף לא ישונה. 



בתוך כך, נראה כי הברית בין החרדים לערבים בכנסת הולכת ומתפוגגת. על פי דיווח בכאן, החרדים יתמכו בסעיף השפה העברית בניגוד להבטחותיהם לח"כים הערבים, כך שבסופו של דבר היא תהיה השפה הרשמית היחידה ואילו הערבית תקבל מעמד מיוחד. החרדים, כך דווח, יזעקו כלפי חוץ נגד הסעיף, אבל בסופו של דבר יצביעו בעד החוק. 



כזכור, אתמול הגן המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, על החוק, כשאמר כי "יש פה הצהרה של התיישבות יהודית כערך לאומי. זה לא יאפשר שרק יהודי יוכל לגור באותה התיישבות יהודית אך זה כן נותן משמעות שלהתיישבות יהודית יש ערך". לדבריו, "עיקרון השוויון שמונע בעינינו את האבחנה בין הלאום הערבי ליהודי בפרט יישמר, אך החוק הזה כן נותן משקל לזכויות הקולקטיביות היהודיות. חוץ מברשות הפלסטינית, שם יש דין מוות למי שמוכר קרקעות ליהודים, אני לא מכיר עוד חוקה עם סעיף כזה, אבל אין גם עוד מדינה דמוקרטית שהיא יהודית".