אסון בבריכה: איסמהאן אבו חמאד בת ה-10 נמשתה הבוקר (רביעי) ללא רוח חיים מהמים בבריכה במלון בים המלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותה. משטרת הנגב פתחה בחקירת נסיבות טביעתה. אבו חמאד, שהייתה אמורה לעלות לכיתה ו׳, היא מכפר דריג׳את של המועצה האזורית אל-קסום והייתה בעיצומה של חופשה משפחתית. 



מיד לאחר האירוע שוטרים הגיעו למקום והחלו במלאכת איסוף הממצאים. תוך התייעצות עם הפרקליטות נפתחה חקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות ועוכבו שישה מעובדי המלון. כמו כן, נוכח האירוע והחשד המיוחס הורתה משטרת ישראל על סגירת הבריכה לצורך חקירה ובדיקת העמידה בדרישות הרישוי.

דיאב אבו חמאד, דודה של הילדה, סיפר ל"מעריב": "אנחנו עובדים במלון בים המלח, והאב לקח את הילדים כדי ליהנות בחופשה. אני לא יודע מה קרה בדיוק, אבל בכל מקרה אנחנו חושדים שיש כאן רשלנות - גם אם המציל לא היה על שפת הבריכה, וגם אם הוא היה במקום. בכל מקרה נמתין לתוצאות חקירת המשטרה".

פראמדיק מד"א דוראל ארזואן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על שפת הבריכה ילדה כבת 9 מחוסרת הכרה , ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שמשו אותה מהמים לאחר שככל הנראה שהתה מספר דקות מתחת למים. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עיסויים הנשמה, טיפול תרופתי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות  וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה". 

לפי נתוני ארגון בטרם, בכך גדל מספר הילדים שטבעו למוות מתחילת השנה ל-24. לשם השוואה, בשנת 2017 כולה טבעו למוות 15 ילדים.  מאז שנת 2008 טבעו למוות 181 ילדים.
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מדובר במקרה טראגי של משפחה שיצאה לבלות בנופש וחוזרת בלי הילדה. לצערי, השנה אנו עדים למספר חריג של מקרי טביעה

אמש גבר בן 49 נפגע באורח אנוש לאחר שניסה, ככל הנראה, להציל צעיר בן 27 שטבע ונפגע באורח בינוני בחוף הסטודנטים בחיפה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע ביצעו בבן ה-49 פעולות החייאה ראשוניות בחוף ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, כמו גם את הצעיר כשהוא בהכרה מלאה. 

ביום שבת האחרון טבע למוות צעיר בן 25 סמוך לחוף גאולה בתל אביב. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותו ללא סימני חיים וקבעו את מותו בחוף.