כש"שלטון הצללים", הדרמה הפוליטית המדוברת של "HOT" עלתה לאוויר לפני כחודשיים, אני מודה שהייתי די סקפטי לגביה: כמה כבר סדרה פוליטית יכולה לחדש? כמה אקשן כבר יכול להיות במסדרונות הכנסת? ואכן, בצפייה בפרקים הראשונים לא מצאתי כל כך את עצמי מתחבר לסדרה שהתחילה בצורה ארוכה ומייגעת, עם יותר מדי דיבורים, עלילה אטית ומעט מדי מתח.



אולם, לקראת אמצע הסדרה, בסביבות הפרק ה-15 התרחש "מהפך" - העלילה נעשתה יותר הדוקה, הדמויות נעשו יותר מוקצנות והמתח והקונספירציה הגיעו לרגעי שיא, שהתפוצץ ממש אתמול בפרק ה-47 של הסדרה - פרק סיום העונה.



למי שטרם צפה ב"שלטון הצללים", מדובר בסדרת דרמת מתח פוליטית שבמרכז עומד דודי גרציאנו (אביב אלוש), עיתונאי לשעבר, המנסה לחקור את מותו של אחיו אופק גרציאנו (תום גרציאני), ששימש כעוזר פרלמנטרי בכנסת. בעזרת האקסית של אחיו והחברה שלו בהווה, מורן טרבלסי (חן אמסלם) העובדת אף היא בכנסת, הוא מסתנן כעוזר פרלמנטרי ומנסה לחקור מתוך המערכת את מותו של אחיו.





בהמשך הסדרה אנחנו נחשפים לקונספירציות ומלחמות האגו בין חברי הכנסת השונים ובני משפחותיהם: כך למשל מתפתח רומן של שנאה-אהבה בין יפתח לבקוביץ' (דניאל ליטמן) - העוזר של השר לבטחון פנים שאול גלבוע עם זיוי צדוק (ג'ייד דייכס וויקס) יועצתה הדתית לאומית ימנית הפרלמנטרית של ח"כ אורלי אמסלם (יפית אסולין), וכן נרקם רומן בין יניר נחושתן (תום אבני) יועץ התקשורת של ח"כ כוכבה קרסנטי (אודליה מורה מטלון) לבין יוני בנו של ראש הממשלה.



דמויות משנה נוספות שהוסיפו צבע לסדרה היו זאב רווח בתפקיד מני גרציאנו, אביהם של דודי ואופק, ונועה קירל, כוכבת הנוער, בתפקיד בשמת אמסלם, בתה של ח"כ אורלי אמסלם המתרוצצת בכנסת. כמו כן מי שקפצה לחצי סדרה היא כוכבת סדרת הנוער "שכונה", עומר גולדמן בתפקיד העיתונאית חמוטל שהם שנרצחת באמצע הסדרה. עירד רובינשטיין המצוין גם הוא, מגלם את השר שאול גלבוע.





האפקטים הרבים ומשחק המוחות שאפיינו את הפרק האחרון ובכלל את רוב הסדרה שיחקו מאוד לטובת העלילה ושירתו את המתח היטב (בין אם זה בפיזור עשן, גרפיטי על קירות ושימוש בכנסת ככלי משחק מלחמתי), העלילה הבלתי צפויה שכל פעם הצליחה להפתיע, לסקרן ובעיקר לא להשאיר את האדישות של הצופה משוחררת ולו לרגע אחד.

הפרק האחרון אמנם מסדר את כל הבלאגן ומסיים את הסאגה שנמשכה 47 פרקים, אבל משאיר גם טעם מסקרן להמשך הסדרה ולעונה שנייה: כיצד ייראו החיים שאחרי פרשיית אופק גרציאנו, האם המפלגה החדשה של דודי וחבריו תצליח לחמוק משחיתות? מה עלה בגורלן של הדמויות בפן האישי ולא רק המקצועי? נראה שתסריטאי הסדרה רקמו סיום מושלם שסוגר קצוות חשובים אך גם מותיר חידות בלתי פתורות שמעלות את רף הציפייה.