בתחילת השבוע עברה ברחוב בבית שמש נערה בלבוש שהחרדים רואים כבלתי צנוע בשכונה חרדית. תושבי המקום תקפו אותה בצעקות והיא נמלטה כל עוד נפשה בה. היום (רביעי) סיפרה הנערה, הדס, על המקרה הקשה ב-103FM: "ביום ראשון בערב ירדתי לרחוב בדרך להיות עם משפחתי ושמעתי שמתקיימת הפגנה בשכונה. כשירדתי לרחוב והבחנתי במפגינים אמרתי לחברותי 'בואו נברח' כדי שלא יראו אותנו, אך לא הספקנו והחלה הרדיפה, את השאר כבר רואים בסרטון. צעקו לנו 'שיקסה', שנסתלק מהרחוב ושכאן זה לא תל אביב".


________________________________________________________________________

"חשתי פחד, עוינות. זה מאוד מפחיד שחבורה של אנשים רצים לכיוונך וקוראים לך להסתלק. אם לא הייתי בורחת היה חשש גדול לחיי. זרקו עלי חיתולים, ביצים ועוד. לצערי אין מה לעשות בנושא", הוסיפה הדס. 
אמה של הדס הוסיפה לדבריה: "זו חוויה לא נעימה, היינו צריכים להבריח את הילדים מכאן, איימו עלינו שיהרסו את הבית שלנו. קיים באזור פלג קיצוני, שלא קשור לציבור החרדי. זהו פלג קיצוני של אנשים שקנאים לדבר בשם השם ובוחרים בכוח הזרוע 'לטהר את המחנה' גם במחיר של אלימות. זה לא נעים. אני אישה חרדית וילדיי חזרו בשאלה, לא היה לי מעולם סכסוך עם הפלג הזה, אך בגלל שבנותיי הלכו באופן לא צנוע, בעיניהם הפוקוס הוא עליהן".



כשנשאלה אם פנתה למשטרה והעירייה השיבה בשלילה: "מה שקרה לבנות היה מחדל, לא היו שם שוטרים שטיפלו בהמון הזועם, בתי וחברותיה יכלו להיפגע. הסיקור התקשורתי הביא איתו את המשטרה ורק אתמול היא הגיעה בכוננות רצינית. לצערנו הרב זה ככה. אנחנו לא מרגישים מוגנים. שברו לי את המנעול בדלת ואני ממשיכה לחפש דירה לגור בה בשבועיים הקרובים".
לשיחה הצטרף משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, שהתייחס לאלימות בעיר: "אותו פלג ממרר גם לנו את החיים. אנחנו לא שותפים למעשי האלימות הפסולה על פי ההלכה ועל פי החוק ולכן גם לא מקובלת עלינו. אנחנו נאבקים בנושא הזה עם כל הכלים שבידנו. זו קבוצה קטנה וצעקנית שאין לנו קשר ישיר איתה. גם הרבנים נאבקים בקבוצה הזו כי הם גורמים גם להם למבוכה- זו אינה דרכה של תורה".
אילה חסון נדהמה: "ישראל הצליחה להגיע לארכיון של הגרעין האיראני, צה"ל מצליח להגיע לכל יעד ולכל מקום. אני לא מבינה, משטרת ישראל לא יכולה להגיע לקומץ מוטרפים כאלה?". אבוטבול השיב לה: "למיטב הבנתי המשטרה תפסה כמה מהם והרחיקה אותם מחוץ לעיר. אינני יודע אם היא עושה מספיק אך היא נאבקת לצידנו כתף אל כתף. דבר אחד בטוח - אין שום חרדי, שנקרא חרדי לדבר השם, שמסכים למעשים מהסוג הזה. בכל עיר ועיר יש תופעות פסולות ואין זו סיבה לפסול את כל העיר. מגבלות החוק לא מאפשרות לי לחלק פקודות למשטרה, אני יכול רק לגנות ולעזור לאנשים שנפגעו. הייתה לי בעבר שיחה עם מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים בנושא, העלינו את המצוקה ואנחנו קואליציה רחבה שפועלת ותמשיך לפעול כנגד התופעה הזו".
עריכה: איתמר זיגלמן