מליאת הכנסת דנה היום (רביעי) ב"חוק הלאום", אחד החוקים השנויים ביותר במחלוקת. חבר הכנסת יוסף ג'בארין אמר בדיון: "השתגעתם להביא חוק כזה שנועד להשפיל את האזרחים הערבים? זה כתם על ספר החוקים". לדבריו, החוק הזה נועד להשפיל את האחר הערבי. "לא למדתם מההיסטוריה? החשיכה התחילה בלסמן את האחר הנחות ולא שייך", הוסיף, "כתם מוסרי".

במהלך נאומה של חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), היא דיברה על כך שדגל שחור מתנוסס מעל החוק. באותה עת הניפו פעילי שלום עכשיו שישבו ביציע, דגל שחור. הם הורחקו מיד על ידי הסדרנים ואנשיי המשמר.



פעילי שלום עכשיו מניפים דגל שחור במהלך הדיון על חוק הלאום
פעילי שלום עכשיו מניפים דגל שחור במהלך הדיון על חוק הלאום


גם חבר הכנסת איימן עודה הניף דגל דומה וכתב בטוויטר: "חוק העליונות היהודית עכשיו בדיון במליאה. אני פונה לציבור שלי, לילדים שלי - המדינה אומרת לכם היום שאתם לא רצויים פה. אבל זו מולדתנו, אנחנו פני הנוף. אנחנו, אני וילדי והוריי, נישאר כאן. על אפם ועל חמתם של הממשלה שמבקשת לנדף אותנו. דגל שחור מתנוסס מעל החוק הזה". 
גם חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן נקטה באמצעי ויזואלי בנאומה והניפה שלט עליו נכתב "אפרטהייד כחול לבן".

החוק אושר הבוקר בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ אמיר אוחנה לקריאה שנייה ושלישית, בתמיכת כל סיעות הקואליציה. האישור בא לאחר שורה ארוכה של משברים, מאות הסתייגויות ופיליבסטר ממושך. הצעת החוק, בשמה המלא "חוק יסוד: מדינת ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי", אותה יזם ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), אושרה בוועדה ברוב של שמונה תומכים מול שבעה מתנגדים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחף לאישור החוק עוד לפני יציאת הכנסת מחר לפגרת הקיץ, אמר השבוע כי "אנחנו נעביר את החוק הזה, שהוא מאוד חשוב כדי להבטיח את היסוד של הקיום שלנו שהוא ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". אישור הצעת החוק התאפשר לאחר שהוכנסו בה מספר שינויים, כשהמרכזי שבהם, סעיף 7, קובע כי "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה", נוסח שסוכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט.

חבר הכנסת אורן חזן מ"הליכוד" לא נפרד מהפייסבוק גם בזמן ההצבעה ודואג לשדר ב"לייב" כיצד היא מתקדמת. תוך כדי, מופנות אליו שאלות רבות מאזרחים, החל בסוגיות הקשורות לחוק הלאום וכלה בשאלות על אופן ההתפקדות למפלגת "הליכוד".

אורן חזן בשידור חי בהצבעה על חוק הלאום. צילום מסך
אורן חזן בשידור חי בהצבעה על חוק הלאום. צילום מסך


 
אורן חזן בשידור חי במליאה. צילום מסך
אורן חזן בשידור חי במליאה. צילום מסך