הליכוד עדיין לא מביע תמיכה במועמדותו של השר זאב אלקין לראשות עיריית ירושלים. ועדת ההיגוי העליונה לרשויות המקומיות של התנועה הודיעה היום (רביעי) כי לא יתקיימו בחירות מקדימות לבחירת המועמד לראשות העיר. הוועדה קבעה עוד כי הליכוד יגיש רשימת מועמדים למועצת העיר שתיבחר על ידי מועצת סניף הליכוד בעיר. הוועדה קבעה עוד, כי ככל שבעתיד יוחלט לתמוך במועמד מסוים לראשות העירייה, היא תתכנס ותקבל החלטה בהתאם.



הוועדה אומרת כי ההחלטה התקבלה לאחר "ששקלה בכובד ראש את העמדות השונות שרווחות בקרב חברי סניף הליכוד בבירה" וכי "לנגד עיניה עמדו שיקולים שהצטברו לכדי 'נסיבות מיוחדות' שהיוו את המסד שעליו הושתתה החלטתה".



"בנסיבות הקיימות, עריכתן של בחירות מקדימות למועמד הליכוד לראשות העיר ירושלים תחטיא את מטרת ההליך שנועד לבחור מועמד בעל סיכויים להיבחר", נאמר בהחלטה. "קיומן של פריימריז בנסיבות אלה תוריד לטמיון משאבים רבים המצויים ממילא במחסור, ביניהם משאבים ארגוניים ומשאבים כספיים, שהליכוד מעדיף להשקיעם במערכת הבחירות למועצת העיר".



תגובת מטהו של אלקין: "עדיין מתנהל שיח עם סניף הליכוד בירושלים בנושא, ההחלטה היא שלא עושים פריימריז".



ההודעה של הליכוד באה על רקע העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא הביע תמיכה באלקין, ככל הנראה בגלל לחץ של אביגדור ליברמן ואריה דרעי, המעוניינים לראות את משה לאון נבחר לראשות העיר ירושלים. אתמול אמר השר לענייני ירושלים לאילה חסון ב-103FM, כי ראש הממשלה התכוון לתמוך בו אבל הוא צריך להתחשב ב"לחצים קואליציוניים". 


 


"אני יכול להבין את ראש הממשלה במכלול הקואליציוני המורכב בו הוא צריך להתנהל בצורה זהירה", אמר אלקין. זה לא סוד שיש שני אנשים שמקדמים תמיכה במועמד משה לאון, הם אביגדור ליברמן ואריה דרעי, זה היה גם בבחירות הקודמות לעיריית ירושלים וזה חוזר עכשיו. מופעלים לחצים על ראש הממשלה כדי שלא תהיה תמיכה ומועמד רשמי מטעם הליכוד. ניסו לאסור עליי לרוץ אך זה לא קרה. יודעים שאני רץ מתוך ידיעה של ראש הממשלה ולוחצים שלא תהיה תמיכה פומבית שלו".



 


"כל מי שמנסה לפגוע בי בדרך כזו או אחרת - זה לא יעזור לו", הבהיר השר להגנת הסביבה. "יש תמיכה רחבה מאוד בליכוד במועמדות שלי, יותר מ-160 ראשי רשויות וראשי סניפים בכל הארץ חתמו על מכתב תמיכה בי ואני מרגיש לחלוטין שתנועת הליכוד מאחורי גם אם זה לא יתבטא כספית ורשמית. כרגע מתנהל משא ומתן ביני לבין כמה ראשי סניף ליכוד בירושלים על הליכה ביחד ברשימה". 

עוד אמר אלקין כי "יש לי שיח משלי עם ראש הממשלה ואני מעריך שהתמיכה הפומבית גם תגיע. היות והייתי לידו ואני מכיר את הקושי לנהל את המדינה גם פוליטית, אז אני מכבד את הקצב שלו לקבלת ההחלטות. בסקרים אני כרגע אני מועמד מוביל".