סינטיהו שיפראו, סגן חתן התנ”ך של התפוצות, הופתע לקבל מוועדת החריגים, ששייכת לאגף הגיור במשרד ראש הממשלה ושבה יושבים נציגי משרד הפנים, דחייה של שנה בדיון בעניינו, להמשך תהליך קבלת אזרחות ישראלית שהובטחה לו לדבריו על ידי שר הפנים אריה דרעי. סינטיהו ריגש מדינה שלמה, בהגיעו לחידון התנ”ך ביום העצמאות האחרון, כאשר “מעריב־השבוע” חשף את הערבות המיוחדת שמשרד הפנים דרש להבטחת שובו לאתיופיה עם תום התחרות. בעקבות החשיפה העניק לו דרעי בלשכתו תעודת זהות ישראלית “לפנים משורת הדין”. 
 
לאחרונה סינטיהו נענה בדחייה אוטומטית של שנה בוועדת החריגים לבקשתו להתקדם להפיכתו לאזרח ישראלי. בחלק מהמקרים הוועדה מאשרת מיד את המשך התהליך, אך לא במקרה של סינטיהו, כך מעדכנים היום ב”מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה”. שיפראו, הממתין לקבלה להליך גיור ולומד עברית באולפן, מתגעגע מאוד למשפחתו שנשארה באתיופיה.
 
גם ביחס לאמו, אחיו ואחיותיו, שנשארו באדיס אבבה, שום דבר לא התקדם. במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה טוענים כי “דרעי השתמש בסינטיהו נקודתית לקבלת כותרת חיובית, כמו במקרים של ידוענים אתיופים אחרים”. סינטיהו הגיש ערעור על החלטת ועדת החריגים, וכתב השבוע בטור דעה לראש הממשלה נתניהו: “מי אתם שתגידו שאני לא יהודי?”. ממשרד הפנים נמסר בתגובה: “אישור גיור הינו באחריות מערך הגיור הממלכתי במשרד ראש הממשלה. לעניין בני משפחתו של סינטיהו שיפראו, כפי שהבטיח שר הפנים, הוא הורה לתת להם מעמד בארץ”.