הישראלים לא לוקחים ללב. אף שמחצית מהישראלים מעל גיל 55 נמצאים בקבוצת סיכון למחלות לב - למעלה מ־40% מבין אלו שנמצאים בקבוצת הסיכון לא בודקים את תקינות לבם. כך עולה מהסקר השנתי של שחל ישראל. הסקר השנתי של שחל הוא מדגם מייצג בקרב גילאי 55 ומעלה, שנעשה על ידי חברת פאנל ויו ובדק את תפיסת הציבור בנוגע לבריאות הלב שלו.
 
מחלות לב, לפי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות, מהוות את גורם התמותה השני בישראל בשקלול כולל, אך בעוד שגורמי סיכון אחרים מחלחלים היטב לתודעה הישראלית, בהם מחלת הסרטן, מחלות לב נותרות כהערת שוליים בתודעה של רבים. 
 
מצד אחד, עולה מהסקר שכ־92% מהציבור הישראלי מודעים לכך שעודף שומנים בדם ויתר לחץ דם מציבים אותם בקבוצת סיכון למחלות לב, וכי בשל קרבה גנטית משפחתית הם נמצאים בקבוצת סיכון לחלות במחלות לב. 
 

מצד שני, מסתמנת מהסקר אדישות רבה לנושא בדיקת בריאות הלב: כ־40% מהישראלים שנמצאים בקבוצת הסיכון לחלות במחלות לב (42% מאלה שסובלים מיתר לחץ דם ו־37% מאלה שסובלים מעודף של שומנים בדם) לא בדקו את מצבם הקרדיולוגי בשנה האחרונה. 
 
כמו כן, 36% מהנשאלים שבן משפחתם סובל ממחלת לב לא הלכו בשנה האחרונה לבדוק את תקינות הלב שלהם. 
 
כשהם התבקשו להסביר את פשר אדישותם היחסית, מרביתם טענו שהם אינם מוטרדים מבעיית הלב שלהם (59%); 11% טענו שאין להם זמן; 7% תלו זאת בתורים ארוכים; 1% בכך שהתהליך יקר ואילו 12% לא נימקו את התנהלותם.
 
האדישות המטרידה נרשמה גם לגבי הסובלים מהפרעות בקצב הלב, תופעה קטלנית שעלולה להוביל למוות. יותר מ־20% מאלה שסובלים מבעיה של הפרעה בקצב הלב לא הלכו בשנה האחרונה לבדוק את תקינות לבם.
 
כמו כן, 60% ממי שאינם יודעים אם הם סובלים מבעיה של הפרעת קצב הלב לא הלכו לבדוק את תקינות לבם בשנה האחרונה.
 
"אירועי לב יכולים לקרות לכל אחד, בכל מקום ובכל זמן", אומר ערן קריסטל, מנכ"ל שחל ישראל, ומוסיף כי "הנתונים מדאיגים מאוד ומחייבים התעוררות דחופה בקרב כל הגורמים הנוגעים לשמירה על בריאות הלב של כולנו".