סגירת שידורי "החינוכית" עתידה להתרחש בעוד פחות מחודש, בהתאם לחוק השידור הציבורי ישראלי. לאחר יותר מ-50 שנות שידור, סגירת הערוץ בקיץ הקרוב מביאה עמה קולות רבים הקוראים להימנע מצעד זה, וכן לנסות להגיע לפתרון אשר יביא למניעת סגירת שעריו של המוסד הוותיק. מוני מושונוב, מוותיקי הכוכבים בערוץ, שהופיע בתוכנית המיתולוגית "זהו זה!" שהחלה את שידוריה בשנת 1978, התראיין בתוכניתה של סיון כהן ב-103FM וקונן על הסגירה המתוכננת.



התעוררנו מאוחר מדי?
"לא, כי אנחנו מודעים לבעייתיות של החוק הזה של לסגור את החינוכית, אנחנו צועקים כבר הרבה זמן, אבל אני לא חושב שמישהו התעורר בכלל, הציבור לא התעורר".



הציבור לא התעורר, המחאה היתה מאוחרת מדי, לא?
"אני יכול להגיד על עצמי, שאני בעניין הזה חצי שנה, הרבה לפני שהוחלט, אבל כשיש החלטה פוליטית, זה נורא. אין לי מילים לתאר את רמת האכזבה שלי".





"גם אנשי החינוכית נתנו את ההרגשה שכחלון יעזור כי הוא אוהב את הערוץ, אבל זה תהליך שאנחנו רואים אותו לא רק בבידור", הוסיף מושונוב. "בהתחלה קראו לזה אליטות חדשות, אבל זה שטויות, זה הכל שטויות. הפוליטיקאים מרסקים את התרבות הישראלית. ברגע שיש ממשלה כזאת שהפחד שלה הוא לא מהשמאל, אלא מהימין הקיצוני, ומימין יותר קיצוני, אז מיישרים איתו קו, ומדינה משנה את פניה בצורה פתאומית. אתה יכול להעביר היום כמעט כל חוק שהממשלה רוצה. אפילו אם הוא הזוי ביותר. זה מקומם. מקווה שיש עוד כמה נורמליים, יש פה 46 אחוזים שהם בדעה הפוכה מהחלטות הממשלה. אני לא יודע. זאת תחושה קשה מאוד, כבדה מאוד, של הרס טוטאלי, אבל מה בונים במקום? זה חוק לאום, זה ערוץ 20 או ערוץ מורשת".



אתה רואה קו בין סגירת החינוכית לחוק הפונדקאות
בוודאי, זה אותו חוט, זה נורא בעיניי, לא אכפת לאנשים יותר, גם לראש הממשלה לא אכפת, וזה נורא, פשוט נורא. אני בעיניי זה אבל גדול מאוד. אני מכיר הרבה אנשים עם עמדות פוליטיות מנוגדות לשלי, שסובלים באותה המידה. זאת פוליטיקה זולה ופופוליסטית, וזה מצב בלתי נסבל. 




זה מוסד תרבותי וחינוכי שנסגר, קח אותי לרגע אחד שאתה רוצה להיזכר בו הבוקר
"יש כמובן את 'זהו זה' ואנחנו נתרפק תמיד על זה, ועל באבא בובה, שהיה במרחק הזמן, שהיה מטפל ראשי של החרדות בחמישה שבועות של מלחמת המפרץ. הוא טיפל. זה הטלוויזיה החינוכית. רק טלוויזיה מסחרית. עשיתי את שרגא ביש גדא, שהעשירה את ההיסטוריה היהודית והישראלית שלהם, וחבל שהיא נסגרת. הזעקה הזאת כבר לא תגיע לאף אחד".