הפגנות הקהילה הלהט"בית התחדשו הערב (חמישי) במחאה על אי השוויון בחוק בזכות להורות. מאות מפגינים צועדים על רחוב אבן גבירול מכיכר רבין לכיכר הבימה. מארגני ההפגנה אומרים: "ממשלת ישראל נמצאת במלחמה נגד אזרחיה הלהט"בים. היא מפעילה את כל התותחים בכל החזיתות. היא מנותקת מהאנשים ברחוב שמחבקים אותנו ומאמינים בזכויותינו ועומדים לצידנו במאבקינו להסדרת זכויותינו המלאות", ומוסיפים: "אנו דורשות ודורשים שוויון בכל תחומי החיים, לרבות בהקמת משפחה ורישומה כמו כל אדם אחר. נמשיך להיאבק בימים ובשבועות הקרובים עד שנקבל את מה שמגיע לנו".
המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לתהלוכה. מדוברות המשטרה נמסר כי "כמי שמכבדת את חופש הביטוי וחופש המחאה מאפשרת לכל מי שמבקש לעשות זאת לקיים אסיפות ותהלוכות. יחד עם זאת המשטרה כמי שאמונה על שלום הציבור ועל הסדר הציבורי לא תאפשר למוחים להפר את הסדר תוך סיכון חיי אדם ו/או תוך פגיעה לא מידתית בסדר הציבורי ובמרקם החיים של כלל התושבים".
הפגנת הלהט"ב בתל אביב

הפגנת הלהט"ב בתל אביב
במהלך שעות היום נרשמה היענות יוצאת דופן של מעסיקים במשק למחאת העובדים הלהט"בים ביום ראשון נגד אפלייתם בחוק בזכות השוויונית להורות, בחוק הפונדקאות שעבר השבוע בכנסת ובכלל. באגודת הלהט"ב שיזמה את השביתה הראשונה מסוגה בישראל חשבו בתחילה כי שכנוע העובדים הלהט"בים לניצול ימי חופשה מצידם בתיאום עם מעסיקיהם, יספיק כדי לייצר מאסה די גדולה של עובדים שיוכלו להשתתף גם באירועי המחאה שארגוני הקהילה הגאה מתכננים ליום ראשון. אבל גם המארגנים לא ציפו להיענות גורפת וחסרת תקדים של המעסיקים עצמם מכל תחומי המשק שביוזמתם הודיעו בזה אחר זה על שחרור עובדיהם הלהט"בים מעבודה, חלקם הגדול אפילו ללא הורדת ימי חופשה.
במגזר העסקי הגדילו לעשות חברות שהודיעו כי יעניקו לכל עובד להט"בי שייכנס להליך של פונדקאות בחו"ל מענק של עשרות אלפי שקלים לצורך השתתפות במימון ההליך ובהן: מייקרוסופט ישראל וקרן סינגולריטים, סודהסטרים, טבע, סלקום, מלאנוקס ופלייטיקה. חברות אחרות הודיעו כי לא יורידו כלל יום חופש לעובדים הלהט"בים השובתים בהן: סופר פארם, והדקה ה-90. גם עולם הפרסום, יחסי הציבור וכלי התקשורת התגייס והנהלות חברות רבות הודיעו על שחרור עובדיהן הלהט"בים למחאה.

אחרי המגזר הפרטי הגיע תורה של ההסתדרות. כבר בבוקר פנתה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במכתב המבקש את הרוח הגבית של ארגון העובדים הגדול בישראל למחאת העובדים הלהט"בים וזו לא אחרה להגיע. ניסנקורן הודיע: "בתור התנועה החברתית הגדולה והמשפיעה בארץ, ההסתדרות מתנגדת לכל סוג של אפליה" והוציא חוזר שקורא לכל ההנהלות וועדי העובדים המאוגדים לאפשר לעובדים להט"בים לקחת חלק במחאה מבלי לפגוע בזכויותיהם.

"אקט חשוב של סולידריות"

לאחר מכן הצטרפו בזו אחר זו רבות מהנהלות החברות שעובדיהן מאוגדים בהסתדרות להודעה על מתן חופשה לעובדיהן הלהט"בים ביום ראשון ובהן: רשות שדות התעופה שהודיעה כבר במקביל כי צפוי מחסור בכוח אדם שיגרום לשיבושים בנתב"ג ובשאר מתקני הרשות, נמל חיפה, דואר ישראל, נעמת, שופרסל, פלאפון, פרטנר, תנובה, קק"ל,  רשות הטבע והגנים, התאחדות בתי המלון פנתה לכל המלונות בבקשה לשחרר את העובדים, תאגיד השידור כאן פנה לאוצר בבקשה דומה.
ההסתדרות הרפואית מבקשת ממוסדות הבריאות לגבות סגל רפואי להט"בי שירצה לשבות בראשון. גם חברת התעופה "אל על" שבתחילה התנגדה לשחרור עובדיה למחאה, הודיעה כי תעשה כן בהתאם למגבלות לוח הטיסות וגם עמותות כמו עלם ולקט ישראל, עיריות כמו בתל אביב ובגבעתיים, מוסדות אקדמיים כמו מכון ויצמן והאוניברסיטה הפתוחה, ארגון שחקני הבמה ואחרים הצטרפו ובהם גם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שהודיע כי עובדיה של מפלגת העבודה יקחו חלק בשביתה ובמחאה. צעירי מפלגת העבודה פנו במקביל לשרי הממשלה בבקשה שיודיעו על שחרור עובדים להט"בים ממשרדי הממשלה.
התמיכה והיוזמה של המעסיקים התקבלה בארגוני הקהילה בהתרגשות גדולה. יו"ר אגודת הלהט"ב, חן אריאלי אמרה בתגובה: "זהו אקט חשוב של סולידריות כלפי הקהילה הלהט"בית המיוצגת בכל חברה, מפעל וענף במשק הישראלי. אני מקווה שגם מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה ערים לעובדה שכלל הציבור עומד עם הקהילה הלהט"בית במאבק ודורש איתנו שוויון זכויות מלא ועכשיו".

אריאלי הדגישה כי "כדאי שראש הממשלה יבין כי המחאה היא לא על חוק כזה או אחר אלא על שלילת כל הזכויות מאיתנו. נישואים, הורות, הכרה בהורות שכבר נעשתה - המשפחה הלהט"בית לא מוכרת על ידי המדינה בשום שלב שלה. ההצהרות הריקות והנאומים היפים באנגלית מתבטלות ברגע שהפוליטיקאים הדתיים מצווים על נתניהו להצביע נגדנו ובכל פעם מחדש הוא נכנע לתכתיבים שלהם. המשפחה שלי שווה לכל משפחה אחרת בישראל ונילחם עד שנקבל את השוויון שמגיע לנו".
שביתת העובדים הלהט"בים נועדה לאפשר להם בין היתר להשתתף בפעולות המחאה ביום ראשון, הוא ט' באב, בסימן המאבק בשנאת חינם בעם ישראל ולא רק יום בחירה לעובדים רבים במשק. המחאה תתמקד בארבעה מוקדים שונים, הראשון שבהם בתל אביב כשחמ"ל השביתה יוצב בשדרות רוטשילד, וכן בירושלים, בחיפה ובבאר שבע. בתום יום המחאה בשעה 19:00 תתקיים בתל אביב הפגנת הזדהות עם חברות וחברי הקהילה הטרנסית במחאה על האלימות המופנית כלפיה.
יש לציין שלמרות התחייבות ראש הממשלה נתניהו וחברי כנסת בקואליציה מהליכוד ומכולנו לקדם חקיקת תיקון לחוק הפונדקאות שיאפשר זכאות להליכי פונדקאות בישראל גם לגברים יחידנים ובדרך זו גם לזוגות גברים, בקהילת הלהט"ב לא תולים בכך תקוות משום שאפסיים הסיכויים של התיקון לחוק לעבור בקואליציה הנוכחית. יתרה מזאת, העתירה נגד החוק התלויה ועומדת בבג"ץ עלולה להתעכב עוד משום שבג"ץ נוטה שלא לפסול חקיקה כל עוד הכנסת מחויבת לכאורה לפתרון לאי השוויון בחוק קיים.