בעקבות סערת חוק הפונדקאות, שעבר אמש בכנסת בקריאה שלישית, התרחשה היום (חמישי) היענות יוצאת דופן של המעסיקים במשק, לאפשר את מחאת העובדים הלהט"בים ביום ראשון, נגד אפלייתם בחוק ובתמיכה בזכות להורות. ההיענות החלה לאחר הודעתו של  יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, על תמיכת הסתדרות העובדים הכללית ביוזמת השביתה הראשונה מסוגה בישראל, אז הצטרפו עוד ועוד הנהלות של חברות עסקיות, חברות ממשלתיות ועמותות על הצטרפותן לתמיכה בשביתה. 

ביום ראשון ייערכו לצד השביתה הפגנות ומחאות בארבעה מוקדים עיקריים ברחבי הארץ. בין החברות שהודיעו על הצטרפותן לתמיכה בשביתה: אל על, נמל חיפה, דואר ישראל, שופרסל, פלאפון, פרטנר, תנובה, קק"ל, ועוד. כמו כן התאחדות בתי המלון פנתה לכל המלונות בבקשה לשחרר את העובדים. חברות מהמגזר העסקי אף הגדילו והודיעו כי יעניקו לכל עובד להט"בי שייכנס להליך של פונדקאות בחו"ל מענק של עשרות אלפי שקלים לצורך השתתפות במימון ההליך. 
לחברות התומכות בשביתה הצטרף אף הערוץ הציבורי "כאן", שצייץ בעמוד הטוויטר כי בתאגיד תומכים בזכות הקהילה למחות, וכי בכוונתם לאשר לעובדיהם לשבות גם כן: "אנחנו תומכים בכל עובדינו הבוחרים להביע את תפיסת עולמם. הנהלת התאגיד פנתה לאוצר בבקשה לאפשר לעובדים שמבקשים לשבות כחלק ממחאת הלהט"ב, להזדהות במסגרת יום בחירה נוסף שיינתן להם". 

אך אל מול כל הקולות התומכים, עלה קולו המתנגד של העיתונאי קלמן ליבסקינד, העובד בערוץ הציבורי, שכתב בדף הטוויטר שלו: "מדובר בטעות קשה, בלי שום קשר לשאלה אם קהילת הלהט"ב צודקת או לא. גוף שידור ציבורי לא צריך לתמוך בהפגנות. ומה יקרה אם מחר יבקשו העובדים יום בחירה נוסף, כדי להפגין נגד אפליית יהודים על הר הבית, או בעד העלאת קצבאות הזקנה? תשב ועדה בתאגיד ותקבע עם איזו מחאה התאגיד מזדהה ועם איזו לא?".
למרות התנגדותו של ליבסקינד להצטרפות הערוץ הציבורי, אמרו המארגנים כי גם הם לא ציפו להיענות גורפת וחסרת תקדים של המעסיקים עצמם מכל תחומי המשק, שביוזמתם הודיעו בזה אחר זה על שחרור עובדיהם הלהט"בים מעבודה, חלקם הגדול אפילו ללא הורדת ימי חופשה. התמיכה והיוזמה של המעסיקים התקבלה בארגוני הקהילה בהתרגשות גדולה.

יו"ר אגודת הלהט"ב, חן אריאלי אמרה בתגובה: "זהו אקט חשוב של סולידריות כלפי הקהילה הלהט"בית המיוצגת בכל חברה, בכל מפעל ובכל ענף במשק הישראלי. אני מקווה ומאמינה שגם מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה שומעות ושומעים את הזעקה העולה מהציבור, את העובדה שכלל הציבור הישראלי עומד יחד עם הקהילה הלהט"בית במאבק הזה ודורש יחד איתנו שוויון זכויות מלא ועכשיו".

כאמור, המחאה תתמקד בארבעה מוקדים שונים, הראשון שבהם בתל אביב, כשחמ"ל השביתה יוצב בשדרות רוטשילד ובו יתכנסו עשרות פעילות ופעילים לקידום שוויון זכויות לאוכלוסיית הלהט"ב. מוקדי מחאה נוספים יוקמו בירושלים, בחיפה ובבאר שבע. מאגודת הלהט"ב נמסר כי במטה המאבק ערוכים לנהל דיאלוג גם מול מעסיקים שיסרבו לאפשר לעובדיהם לקחת חלק פעיל ביוזמת השביתה.