אם אתם מחפשים יעד לחופשה הבאה שלכם, סביר להניח שזה לא יהיה בית המלון אותו תכנן הצורר הנאצי, שנפתח לראשונה עשרות שנים לאחר מותו. למעשה, קשה להאמין שמישהו ירצה לשהות במקום מצמרר כזה שמסמל את מי שרצח מיליוני יהודים. אבל המשקיעים ששיפצו אותו דווקא חשבו אחרת, והשקיעו הון כדי להגשים את החלום של היטלר.



פתיחתו עוררה סערה ציבורית גדולה, כשהטענה המרכזית היא שהוא משווק תוך התעלמות מוחלטת מהעבר המצמרר שלו. הוא תוכנן אי שם ב-1936 בידי הצורר הנאצי, על האי הגרמני ריגן, ששוכן לחופי הים הבלטי. הבנייה שלו נמשכה שלוש שנים בלבד, עד שנקטעה באכזריות עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. במקור, המלון הענקי היה אמור להכיל 20,000 נופשים נאצים, וכשהוא משתרע על כ-4.5 ק"מ הוא נחשב לאחד מ-6 הבניינים הארוכים בעולם.  



בפועל, עם פרוץ המלחמה הוא הפך בעיקר למקום מפלט של כל מי שלא התחשק לו למות בידי הנאצים. עם תבוסת גרמניה במלחמה, בית המלון הפך לאתר אימונים צבאי ומקום מגורים לאנשי צבא.



לאחר נפילת חומת ברלין ואיחוד גרמניה ב-1990, ניסו גורמים בכירים במדינה להחליט מה יעלה בגורל המלון הנטוש של הצורר המנוח. אותה עת היו לא מעט אנשים שקראו להחריב את המקום, כיוון שהיה פרי יצירתו של היטלר והזכיר תקופה מכוערת מאוד בהיסטוריה של העם הגרמני. אבל אחרים לא יכלו שלא להתרשם מהמבנה הייחודי וטענו שכדאי להשקיע בו ולשפץ אותו.



למרבה הצער, הרוב קבע שמדובר באתר שראוי לשימור, ובשנת 2000 הוא הפך למוזיאון. כמה שנים לאחר מכן, ב-2008, העניינים התקדמו עוד יותר והוחלט להפוך חלק מהמבנה לבית המלון שתוכנן בפועל. לו היטלר היה חי הוא וודאי היה שמח שלפחות חלק מחלומותיו התגשמו. מדובר במלון האולטימטיבי ויש בו הכל - חדרים יוקרתיים, חנויות, מסעדות ומה לא. מעבר לכך בחלק אחר של המבנה יש מתחם דירות ואפילו הוסטל לצעירים.
  


  

כמובן שפתיחת המלון עוררה לא מעט זעם, בגרמניה ובעולם בכלל. מרבית הביקורת הופנתה כלפי המשקיעים, שבמסע השיווק האגרסיבי שלהם כמו ניסו למחוק את המקורות הטרגיים של המלון. "זה מאוד הטריד אותי שבמהלך שיווק המלון חלק מהמשקיעים היו להוטים להדגיש רק את ההיבטים החיוביים כביכול של המלון", אמרה קטיה לוקה, אוצרת המוזיאון של המלון, ומחתה על הדרך בה בחרו להציג את המפלגה הנאצית באור חיובי: "יש סכנה בכך שהגישה הלא ביקורתית הזאת תצבור תאוצה ואנשים יתחילו לחשוב שבעצם לא היה כל כך נורא תחת הנאצים". לדבריה, דווקא בתקופה בה יש עלייה של הימין הקיצוני בגרמניה זה חשוב שהמלון יזכיר לציבור את טעויות העבר של המדינה.