אל"מ יאיר אור, ראש תורת שריון על המרכבה החדשה סימן 4 ברק, התראיין היום (חמישי) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ודיבר על הטנק החדש: "יהיה בו מחשב חכם עם בינה מלאכותית. השמועות על מותו של הטנק היו מוקדמות ולא נכונות. אנחנו צריכים טנקים וצריכים אנשי צוות טובים". 

"בטנק החדש אנחנו מנצלים את הטכנולוגיה שהתפתחה עם השנים כדי לאפשר קטלניות, מהירות ולשפר את המיגון של הטנק", אמר אור. "אנחנו גם מנצלים את הסנסורים (חיישנים) כדי לדעת איך לאתר את אויב ולהשמיד אותו, ונוסיף על המרכבה החדשה עוד סנסורים שיאפשרו לנו לאתר את האויב. נוסיף גם טכנולוגיה שתאפשר לאנשי הצוות להיות הרבה יותר עצמאיים - לנהג לעקוף מכשולים, ולמפקד הטנק שיהיה יכול לזהות מכשולים בעזרת קסדה חכמה גם אם המדף שלו סגור, שכיום זה מאוד קשה". 
 
"גם בצוק איתן, הטנקים היו רלוונטיים מאי פעם. בטנק מרכבה החדש יש מערכת התמצאות ומערכת מיגון משופרת, הכול נועד כדי להמשיך ולהיות רלוונטיים", הבהיר ראש תורת השריון. 



כזכור, היום פורסם כי חיל השריון מפתח בימים אלה את החידוש הטכנולוגי הבא – טנק מרכבה סימן 4 ברק, שיושק בעוד כשלוש שנים מהיום. טנק 4 ברק לוקח את חיל השריון צעד קדימה במאמץ המבצעי, ויהווה אמל"ח חדשני שישנה את פני הלחימה ביבשה. למרות החידושים והקידמה הטכנולוגית, לא מצופה הארכה של משך שירות הלוחמים בשריון.


טנק מרכבה סימן 4 ברק, הוא הטנק הראשון בו יהיה מחשב משימה חכם, שיאגד בתוכו את כלל ניהול משימות הטנק אל מול הרשת המבצעית. הרשת המבצעית וכניסתה ליבשה מאפשרים שיפור משמעותי באפקטיביות של חיל השריון. כל זאת לצד התעצמות בפגזים מדויקים יעילים והגנה אקטיבית. מחשב המשימה יהיה אחראי על קבלת כלל המידע מהרשת המבצעית ומערכות הטנק, היתוך המידע, והבאתו לידיעת המפקד בהתאם לדחיפות ורלוונטיות המידע. בצורה זו מחשב המשימה יפחית את העומס על אנשי הצוות, ישפר את רמת הסמך וידייק איתורי מטרות, וכן ישפר את סיכויי הפגיעה בהן. לצד מחשב המשימה, בטנק 4 ברק יהיו גם כוונת תותחן משופרת וכוונת מפקד משופרת.