ירי ארטילרי של צה"ל בוצע לכיוון מטרה ממזרח לרפיח, כך דיווחו הערב (חמישי) מקורות פלסטינים. לפי הדיווח, נשמע פיצוץ עז באיזור ומסוקים חגים מעל רפיח וחאן יונס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי בצבא לא מכירים את התקרית. מוקדם יותר בוצעו שתי תקיפות של חיל האוויר נגד יעדים ברצועה בהן נהרג מפקד צבאי של חמאס.

כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית משגרי בלוני תבערה אחר הצהריים סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. העמדה שבה מדובר שייכת ככל הנראה ל"משמר האזרחי" של חמאס. על פי דיווחים פלסטינים, מהירי נפגעו ארבעה בני אדם, אחד מהם נהרג - עבד אל-כרים רדואן, קצין שדה של הזרוע הצבאית של חמאס בחטיבת רפיח. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול בעצימות גוברת כנגד פעילות הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס ורואה בחומרה כל פעילות מסוג זה".
בתגובה לתקיפה, ירו מחבלים שתי פצצות מרגמה, שעל פי דיווח ברצועה, שוגרו לעבר דחפור וכוח הנדסי של צה"ל ממזרח לרפיח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר מכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, שנפל בשטח פתוח. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. 

מקום נפילת הרקטה. צילום: ביטחון אשכול
מקום נפילת הרקטה. צילום: ביטחון אשכול

 

בנוסף, משעות הבוקר עומד מניין השריפות שנגרמו מטרור העפיפונים על 14. מוקדם יותר נשמע פיצוץ עז בדרום הרצועה, לאחר שצבא מצרים השמיד בצהריים מנהרה שיצאה מרפיח וחדרה לצד המצרי.