חברת הכנסת שרן השכל הודיעה הבוקר (שישי) על התפטרותה מתפקידה כיו"ר השדולה הגאה בכנסת מטעם הליכוד, זאת לאור אישור חוק הפונדקאות. "נוכח אי ההצלחה להעביר את חוק הפונדקאות גם עבור אבות יחידנים, החלטתי להתפטר מתפקידי כיושבת ראש השדולה הגאה מטעם הליכוד בכנסת ישראל", כתבה השכל בפייסבוק. 

"אתמול עבר חוק פונדקאות מפלה בכנסת. בניגוד לשאר חברי הקואליציה ולדברים המופצים ברשתות, הצבעתי בעד ההסתייגות שקובעת שגם גברים יחידנים יוכלו להביא ילדים באמצעות הליך פונדקאות", כתבה חברת הכנסת. "חוק הפונדקאות הוא חוק שגברים רבים ייחלו לו, אך גם נשים רבות. טוב היה אם החוק לא היה מפלה ביניהם".
ח"כ השכל הוסיפה: "יש שיטענו שהייתי צריכה להצביע נגד החוק ולנקוט בגישה כלפי נשים של ״אם אין לכולם אז אין לאף אחד״ אני לא חושבת שזה היה נכון, נשות ישראל הן אלו אשר היו לנגד עיני ולכן הצבעתי בעדו. יחד עם זאת, עלי לשפוט את המציאות תחת כובע נוסף. עם כניסתי לכנסת, בחרתי לשמש גם כיושבת ראש השדולה הגאה מטעם הליכוד. תפקיד שאף אחד מחבריי לא היה מעוניין לקחת על עצמו, שכן, וזאת יש להגיד ביושר, בהרכב הקואליציה הנוכחי להוביל להישגים תהיה משימה קשה עד בלתי אפשרית".


"תפקיד יושבת ראש השדולה אינו לשמש כעלה תאנה או להצטלם עם הקהילה במצעדים, אלא להוביל לשינוי אמיתי ולשוויון. במבחן התוצאה לא הצלחתי לשנות את החוק טרם ההצבעה, ולא הצלחתי לשכנע מספיק חברי כנסת להצביע יחד איתי בעד ההסתייגות. כעת עלי לקחת אחריות ולהתפטר", כתבה חברת סיעת הליכוד. "כפי שאתם יודעים הצעת חוק מתקנת, המכילה בתוכה גם גברים יחידנים, הוגשה אתמול בכנסת ואני מתכוונת להפעיל את כל הכלים העומדים ברשותי כדי לסייע בקידומה. רק לאחר שתעבור, אשקול לחזור לתפקיד זה".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה ביום רביעי את חוק הפונדקאות בתום דיון סוער, זאת בעקבות מניעת האפשרות מגברים יחידנים לבצע את ההליך. חברי הכנסת שהגישו את הצעת החוק, אמיר אוחנה מהליכוד ומירב בן ארי מכולנו, קיבלו חופש הצבעה לאור הסעיף המדובר ואכן הצביעו נגד. זמן קצר לפני ההצבעה על החוק פרסמו השניים הודעה בה אמרו כי יגישו במושב הבא של הכנסת תיקון לחוק שיכליל גם את האבות הגאים בהגדרות החוק.