פייסבוק הודיעה כי היא משעה את קשריה עם חברת ניתוח מידע בשם "קרימזון הקסגון", עד לסיום בחינה מעמיקה של האופן שבו החברה עושה שימוש בנתונים שהיא אוספת. החשד אודות החברה, התעורר בעקבות פנייה של ה"וול סטריט ג'ורנל", שביקש להבין את טיב קשריה של הרשת החברתית עם מוסדות ממשלתיים וכן עם ארגונים הקשורים לקרמלין. העיתון דיווח בסוף השבוע האחרון כי ל"קרימזון הקסגון" יש קשרים עם סוכנויות ממשל אמריקאיות והן עם ארגונים רוסים ללא כוונת רווח. 

בכיר בחברה הסביר לרשת CNN כי "לא מאפשרים למפתחים לבנות כלי מעקב באמצעות מידע שנאסף מפייסבוק ומאינסטגרם. אנחנו לוקחים ברצינות את ההאשמות הללו, והשעינו את הישומים המדוברים עד סיום החקירה". בתגובה לסיפור, מסרו בחברה כי עד כה לא נמצאו ראיות לקחת שחברת המידע עשתה שימוש בלתי הולם בנתונים. 
גורם בכיר ב"קרימזון הקסגון", כתב בבלוג הרשמי של החברה כי החברה עומדת בכל הכללים שהציבה הרשת החברתית לצדדים שלישיים, וכי היא עוסקת אך ורק באיסוף של פוסטים פומביים ברשתות החברתיות, בפייסבוק וגם בטוויטר. זאת בניגוד לפעולותיה של "קיימברידג' אנליטיקה", ששאבה גם מידע פרטי של משתמשים.

כזכור, פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" עוררה סערה בעולם לפני כארבעה חודשים. אז נחשף כי הופרה פרטיותם של 87 מיליון משתמשים ברחבי העולם. בעקבות זאת, מנכ"ל החברה מארק צוקרברג התייצב לראשונה בפני הקונגרס האמריקאי וגם בפני פרלמנט האיחוד האירופי, וסיפק הסברים. בנוסף, הרשת החברתית סגה בתחילת החודש קנס בגובה חצי מיליון פאונד בעקבות הפרשה.